Als ik mijn Samsung Galaxy S2 plus root, kan ik dan mijn telefoon als een iphone gebruiken... Met iOS7 uiterlijk/thema?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan, maar daarvoor heb je geen root nodig.
Een simpele launcher installeren is voldoende.
Er zijn voldoende launchers te vinden in de playstore.

Root is niets meer dan ( om het in windows termen te houden ) het toekennen van administrator rechten.
Alleen hier noemen we dit SU "superuser".
Wat je meer met je toestel kunt doen als deze geroot is?
Tja dat ligt er aan wat je wilt.
Je kan bijvoorbeeld de bloatware verwijderen ( bijvoorbeeld google maps ) maar je kan
ook andere apps gebruiken die specifiek root nodig hebben, bijvoorbeeld titaniumbackup, rootuninstaller, rootfilemanager enz enz.

Een algemene misvatting is ook dat je hiermee je toestel kan vernielen of dat je hiermee je garantie verspeelt ( zo wie zo is dat bij Samsung NIET het geval ).
Er is nog nimmer een telefoon stuk gegaan door root.
Wel door de verkeerde handelingen of de verkeerde software.

Om de S2 te flashen met een andere rom heb je al helemaal geen root nodig.
Immers de root zit in de kernel van je Android.
Je flasht namelijk vanuit de recoverymodus, en als je de recovery opstart is je android nog niet opgestart, dus ook geen root.

Maar enige voorzichtigheid is met dit proces wel geboden.
Je moet een voor jou toestel specifieke rom en/of root hebben.
Ga je hiermee de boot in, dan heb je inderdaad kans dat je toestel naar de digitale hemel wordt gestuurd.

Dus eerst goed inlezen, daarna proberen de procedure te begrijpen.
Maar ook lezen wat en hoe je moet handelen wanneer het misgaat.
Want wanneer eenmaal het proces is gestart is er geen weg meer terug.
Ook niet als je halverwege denkt van K.T ik heb de verkeerde rom.
Want trek je de stekker halverwege de procedure eruit dan kan je er van uitgaan dat hij echt overleden is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je moet eerst je telefoon rootten en dan moet je m flashen en dan kan je je tel een ander uiterlijk geven of wat je wil doen...ik heb het ook geprobeerd en dat ging prima