waarom is mijn beeld wazig?

ik heb mijn laptop geupdated van windows 8 naar 8.1 en vanaf toen was de tekst in een aantal programma's onscherp
De programma's die onscherp zijn, zijn bijvoorbeeld:
-spotify
-steam
Spotify heb ik al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
(mijn drivers zijn up-to-date)

Lenovo Y500
8 GB Ram
i7
nvidia gt650x

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zoals op de diverse fora te lezen is, is de update niet bij iedereen goed gegaan.
In uw geval zou ik dus niet de programma's herinstalleren, maar zou ik beginnen met te kijken naar de drivers.
Niet dat deze up to date zijn, dat zegt namelijk soms helemaal niets.
Verwijderen eens je grafische drivers, en doe een herstart.
Laat Windows nu opnieuw zoeken en opnieuw installeren.
Het wil wel eens gebeuren dat bepaalde dll of ini bestanden door een update verminkt zijn geraakt.

Werp ook even een blikje in het apparaatbeheer en kijk hoe het met je hardware gesteld is ( Gele uitroeptekens of nog erger )
En dan naar je systeembeheer, en dan met name naar je windows en systeem logboeken.
Vaak kan je daar wat aanwijzingen vinden om bepaalde fouten te zoeken.