Het wachtwoord Windows 7 werkt niet meer, weet je een oplossing ?

capslock staat niet aan, weet zeker dat dit goede wachtwoord is, mogelijk veroorzaakt door conflict met upgrade andere software zoals virusscanner AVG (?). laptop is van ACER

4.1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Ergens in het inlogscherm staat de mogelijkheid om je toetsenbordinstelling te veranderen. Heb je daar misschien een andere toetsenbordindeling ingesteld? Neem bijvoorbeeld de Franse toetsenbordindeling. Daar staat op de bovenste rij AZERTY, terwijl dat bij de Nederlandse indeling QWERTY is. Als jouw wachtwoord Wauw is en je typt de toetsen W, a, u, w in maar je hebt per ongeluk de Franse toetsenbordindeling geselecteerd, dan ziet jouw computer geen Wauw, maar Zauz, en dat is het verkeerde wachtwoord. Dus klik even op dat knopje om te kijken of je de juiste toetsenbordindeling gebruikt.
MrEinstein
10 jaar geleden
Wel andere gebruiker aanwezig, maar zonder admin rechten

Het beste antwoord

Als je er echt niet uit raakt, start dan op via de WinRE-omgeving. Die bereik je door de optie computer herstellen te kiezen als je F8 gebruikt bij het opstarten of je een windows 7 opstartdisc gebruikt.

Van daaruit kan je de command line interface (cli) openen. Geef hier het commando notepad op de kladblok op te starten en kies bestand --> openen. Dit is een truukje waardoor je toch over een soort van verkenner beschikt om te controleren welke stationsletter je windowspartitie gekregen heeft. Want dat is niet noodzakelijk meer C: of wat dan ook dat je gewoon bent onder windows zelf.

Ga dan terug naar de cli en navigeer mbv het commando cd (change directory) naar de map op je windowspartitie Windows\system32 bijv:

cd C:\windows\system32

als het toch C: moest zijn.

Hernoem het bestand utilman.exe met het commando: ren utilman.exe utilman.bak

en kopieer: copy cmd.exe utilman.exe

Windows is nu helemaal om de tuin te leiden als je de toegankelijkheidsopties wil gaan oproepen. Daarvoor start je windows terug op en als je het aanmeldscherm voor je hebt druk je Win+U en de cli verschijnt nu binnen windows.

Je kan nu een nieuw gebruikersaccount aanmaken:

net user /add

en:

net localgroup administrators /add

uiteraard naam en wachtwoord vervangen door de gewenste gegevens.

Nu nog 1 keer herstarten en je aanmelden met dit nieuwe (administrator)account. Omdat dit een administratoraccount is kan je het eigenaarschap claimen van de map van de gebruiker waarvan je wachtwoordproblemen ondervindt.

Toegevoegd na 35 minuten:
Als het trouwens de eerste keer is dat je dat wachtwoord had ingesteld en het bij het aanmelden niet lukt zou het ook goed kunnen dat de toetsenbordindelling voor het aanmelden anders is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met de ophcrack live cd, kan je vanaf cd opstarten en kan je het ww wijzigen of verwijderen.

http://ophcrack.sourceforge.net/
10 jaar geleden
Het is wel een tijd geleden dat ik de ondergenoemde optie heb gebruikt
ik heb het ook niet gebruikt voor windows 7
maar zoek eens op hirens boot cd deze beschikt als het goed is over een tooltje om pasword te resetten.
de laatste versie die ik gebruikt heb is hirens bootcd 9
daar was een vij simple tooltje op weet dus niet of deze ok met windows 7 werkt latere versies leken vrij ingewikkeld
wellicht is dat in nieuwere versie hirens bootcd weer anders geworden
doe eens een google search op de trefwoorden
"hirens bootcd windows 7 pasword reset"
voor meer info
capthavoc