Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan geen taakbeheer meer openen?

Als ik taakbeheer wil openen krijg ik de Melding: "Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder."
Ook zijn bepaalde mappen "Onzichtbaar" gemaakt ( ik kan ze nog wel zien, maar ze hebben zo'n licht tintje). Ik ben Administrator, en ik heb het nog gecontroleerd. Het lijkt een beetje op het werk van malware, maar ik heb laats en zonet nog een grote schoonmaak gehouden e alle malware opgeruimd. Het zou dus verholpen moeten zijn, toch? Helaas niet dus. Hoe krijg ik het weer naar het oude (het liefste zonder systeemherstelpunt). Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ojeeee!!! Ik kan regedit.exe (register editor) ook niet meer openen!!!!! PC geeft hetzelfde bericht als met taakbeheer!!! Help!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat krijg je te zien als je 'regedit'intikt?
het kan ook en virus zijn welke vrusscanner gebruik je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik regedit intik krijg ik de gewone register editor van Microsoft te zien, en wat andere systeem bestanden met iets van regedit er in. Ik gebruik Ms Security Essentials als AV. Ik kan ook niet meer bij Dos komen. Dan krijg ik een dos venster met de tekst dat het is uitgeschakeld door de systeembeheerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Register editor,oke dat klopt.
Links in het venster zie je van alles staan,volgens mij bijna bovenaan,moet er staan HKey_current_user.
Dat openen er opent dan weer een venstertje daar Software openen,weer nieuw venster Microsoft openen,weer nieuw venster Windows openen,nieuw venster Current Version open,nieuw venster Policies openen,nieuw venster System openen,daar moet je de sleutel Disable Taskmgr zoeken en aanzetten(op 0)
Als het zo niet lukt kijken kijken we vanavond verder,succes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In veilige modus opstarten. Zorgen dat je admin bent. Dan kun van alles en nog wat aanpassen. Let wel op wat je doet. Niet zomaar van alles weggooien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taakbeheer is in en uit te schakelen.
ga naar start-uitvoeren/run-type daar-regedit.
zoek naar,hkey_current_user_/software/microsoft/windows/current version/policies/system
zoek de sleutel- disable taskmgr
als deze op 1 staat is hij uitgeschakeld,zet hem op 0 om taakbeheer in te schakelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding