bij alles wat ik doe moet ik wachten bij mijn pc. en krijg bij elk programa te zien dit programa reageert niet. heb alles op geschoond. wat is er adh?

ik heb een half jaar oude pc i7 16 gig
hij heeft het probleem meteen van af het op starten.
ik heb alles opgeschoond en ge scant
wie kan mij helpen aan een op lossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Voor een i7 is dat idd niet normaal
Hij zou moeten vliegen vertel wat meer
laptop, pc , zelf bouw pc ?
gescan met wat ?
Al een verse install geprobeerd ? zittne er ander programm op als norton o.i.d ?
is het een herstel partitie ? windows
of gewone dvd (windows welke versie ? geheugen test geprobeerd ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Terug naar de leverancier!! Die moet dat probleem oplossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gebruik je meerdere virusscanners?

Antwoorden (2)

Als programma's zo gaan reageren is er meestal een geheugenconflict aan de gang.

Verwissel eens de geheugenkaartjes of haal er de helft vanaf (2x 4 Gig).
Kijk dan eens of dat het probleem zich nog voordoet. Het kan zijn dat een van de kaartjes niet goed synchroniseerd, niet goed samenwerkt met de rest.
Komt meestal voor als er verschillende merken door elkaar heen gebruikt worden maar kan ook voorkomen door gewoon een brak kaartje.

Als er een slechte tussenzit dan kan dat de boel aardig in de war sturen zonder dat dat aanleiding is voor het BIOS om een bootSTOP te triggeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een pc van een half jaar oud moet je niet zelf gaan rommelen.
Die moet terug naar de leverancier.
Handiger was geweest als u erbij had vermeld welke os uw machine draait.

Wat staat er in uw logboeken,
windows houd namelijk logboeken bij.
Dat is namelijk wel een van de eerste dingen waar u bepaalde fouten kunt herleiden.
Gewoon rechtsklikken op deze computer en dan kiezen voor beheer.
Aan de linkerzijde ziet de optie logboeken, vouw deze open en ga vervolgens naar de windowslogboeken.
Daar ziet u vier of vijf "boeken" staan.
Loop deze even bij langs om een beter beeld te krijgen van wat er mis is met uw machine.
Uiteraard doet u hetzelfde met het apparaatbeheer en check hier even of er geen bijzonderheden staan vermeld.

Maar buiten dat heeft u een paar opties.
Of een systeemherstel uitvoeren adh de reeds aangemaakte herstelpunten ( en natuurlijk onnodig te zeggen dat u dan een punt neemt van voor dat het probleem zich voordeed ).

Of u doet een complete reset, met windows 8 behoord dit tegenwoordig ook tot de mogelijkheden.

Of u grijpt terug naar de herstelmogelijkheden ( indien aanwezig ) van uw machine zelf.

Opschonen, tja daar zijn vele manieren voor te bedenken.......
Dat zelfde gaat ook op voor het verwijderen van programma's ( helaas is windows naar geen ster in en laat veel rotzooi achter ).

Om programma's te verwijderen gebruik ik zelf Revo Uninstaller.
Deze is toevallig gratis te gebruiken en zondermeer goed te noemen.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Om even de bezem door het register te halen kan je gebruik maken van
Eusing free registrycleaner
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

En voor malware e.d
CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/update?v=4.04.4197&l=1033&o=6.2W3
en Malwarebytes
http://www.malwarebytes.org/

Na deze te hebben gebruikt dan kan je er vrijwel zeker van zijn dat het apparaat schoon is.

Slecht geheugenbankje verwijs ik naar het rijk der fabelen, daar je daardoor hele andere problemen krijgt........
Degelijke problemen komen meer voor door beschadigde drivers of onwillig programmatuur (buiten malware e.d. om ).

Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om terug te vallen op uw garantie ;-)