Hoe moet je het besturingssysteem 'FreeNAS' installeren?

ik ben van plan om op mijn oude pc het erop te zetten, dus ik ben benieuwd hoe je 'FreeNAS' er op krijgt.
tevens ben ik benieuwd wat de specificaties zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat voor programma dan?

Antwoorden (1)

je moet freeNAS op een lege cd of dvd branden. dit kan met een speciaal programma.
daarna moet je in het bootmenu kiezen of je vanaf een cd/dvd wilt op starten. hier moet je even mee spelen.
je start het bootmenu door te herstarten er staat: 'pres ... to bootmenu' o.i.d.
nu volg je de installatie. let er wel op dat je misschien moet kiezen voor upgrade of op een aparte schijf te installeren.