Weet iemand waar ik "Sam" microsoft default voice kan vinden in Windows 7?

Het gaat om die stam die teksten uitspreekt die je intypt. Hoeft niet perse de mannenstem te zijn (ik had gehoord dat die weg was) maar gewoon dat programma wat onder XP zat ingebouwd, ik kan hem namelijk niet vinden onder Windows 7.

Of bestaat het niet meer?

Het beste antwoord

Hij zit officieel onder configscherm, spraakherkenning ( pictrogram instellen klassiek weergave ?)
Maar geloof dat er alleen de engelse versie is en kon alleen Anna vinden
wellicht valt deze te downloaden ?
capthavoc
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ah bedankt, dat is hem inderdaad, jammer dat hij nog niet in het nederlands kan kletsen ja :-( Dat is eigenlijk wel wat ik zoek voor een filmpje dat ik wil maken. Een programma waarbij ik NL teksten kan laten oplezen, het is maar voor een geintje, dus ik wil er geen geld aan uitgeven, ik ga het daarna toch niet meer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@HeerVoldem, dit is mogelijk met software als eSpeak (http://espeak.sourceforge.net/download.html).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PS: eSpeak is gratis.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Aha thx, dan ga ik daar eens naar kijken als ik thuis ben.