Waarom doet mijn ingebouwde cardreader het opeens niet meer? (zie verdere uitleg)

Ik heb een sd kaartje voor mijn fototoestel. Normaal gesproken doet de cardreader in mijn computer het ALTIJD met het zelfde sd kaartje. Nu opeens niet meer? (de lampjes branden nog wel) Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Computer van het stroom gehad. De stekkertjes er beter in gedrukt. Weer opgestart. En toen gaf mijn computer de melding dat hij de software ervan opnieuw ging instaleren?! :S En zei vervolgens dat het succesvol is gegaan. Maar hij doet het nog steeds NIET! Ik ben weer naar apparaat beheer gegaan. En daar staat nog steeds het volgende: Een geel driehoekje met een uitroepteken er in. En als ik er op klik staat er: Dit apparaat start niet. (Code 10) Dus ik dacht bij mijzelf. Misschien het apparaat verwijderen op mijn computer? En als ik hem dan op nieuw opstart hopen dat het zich weer gaat instaleren? Maar dat ga ik zeker NIET doen als ik geen flau idee heb wat de gevolgen kunnen zijn? Dus iemand ervaring hier mee? Misschien nog een tip wat ik kan proberen? (het licht zowiezo niet aan het sd kaartje.. Want die doet het bij de computer van de buurvrouw wel).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Gewoon doen
Als je apparaatje kapot is zal het gewoon niet werken
ook al doe je niets
maar eraf halen en herstarten kan de zaak weer rechttrekken
als ie toch kapot is moet je hem toch vervangen
capthavoc
12 jaar geleden
Externe cardreaders kosten maar een paar knaken. Wees blij dat het geen belangrijk onderdeel is en koop een externe reader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geel uitroepteken wil zeggen dat er geen goede driver voor is geïnstalleerd. Meestal staat deze driver standaard binnen Windows maar is waarschijnlijk beschadigd. Ga dus via internet op zoek naar de goede driver.