Wat is een goede tracking app voor Android?

Gaat er om dat we van een aantal mensen kunnen zien waar we zijn / waar de telefoon is. Mag betaald zijn.

een maand geleden
TurfGraver
een maand geleden
Whatsapp?
Als het de bedoeling is dat ze jou kunnen volgen.
ronron1212
een maand geleden
@TurfGraver met zo een app kan je andere mobiels exact volgen gps.
Thecis
een maand geleden
Whatsapp is een berichten applicatie. In de social media zin kan je zo iemand "volgen", maar het gaat inderdaad om een app waarmee je iemands positie kan bekijken (tracking) zoals ronron1212 zegt.
TurfGraver
een maand geleden
Met whatsapp kun je ook je locatie delen.
https://faq.whatsapp.com/480865177351335/?locale=nl_NL&cms_platform=android
Thecis
een maand geleden
@Trufgraver
Ik wist niet dat dat kon. Goed om te weten. Nadeel in dit geval is dat je zelf het delen moet aanzetten, maar ook kan uitzetten (of het verloopt). Ik wil gewoon op een willekeurig moment de positie van een telefoon kunnen inzien.
Dus goede dat het met whatsapp kan, maar de functies daarin zijn in dit geval te beperkend.
TurfGraver
een maand geleden
Iets als googlemaps dan wellicht?
https://support.google.com/maps/answer/7326816?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Anders iets als life360?
Er zal altijd iets van toestemming voor het delen gegeven moeten worden.
Anders is het spioneren.
Thecis
een maand geleden
@Turfgraver
Ik wil op een aantal telefoons deze app installeren. Gewoon in het volle zicht. De mensen om wie het gaat, zijn op de hoogte.
Wat betreft de toestemming, strikt genomen blijft het inderdaad spioneren, ook met toestemming.
Vortexxx
een maand geleden
Locatie 'on demand' gaat 'm niet worden want dan moeten de locatiegegevens altijd met een korte interval worden opgevraagd, dat gaat de gebruikers op den duur irriteren omdat hun batterij niet meer dan een dag meegaat. Wat Turf opmerkte had ik ook als optie willen geven en is best goed, je kunt het locatiedelen zelfs altijd aan laten staan, maar dan geldt weer dat de batterijduur parten gaat spelen.
Thecis
een maand geleden
@Vortexxx
Ikmhad ooit een app die het deed. Zodra je inlogde werd er verbinding gemaakt en worden er pas gegevens gedeeld. Het gaat dan om een live beeld van waar iemand is. Als je iemand een dag lang continu aan het tracken bent (dan kan je het beter stalken noemen denk ik), dan pas ga je het heel erg merken in het batterij gebruik. Niet als je het een keertje gebruikt. WA is inderdaad een mogelijkheid, maar dan moet je het als gebruiker wel aanzetten en ik zit met een doelgroep doe daar niet altijd aan denkt of het (per ongeluk / onderbewust) uit zet wat ik niet wil. Dat maakt WA niet geschikt (het hele privacy vlak van een groot bedrijf als Meta nog even buiten beschouwing gelaten).

Antwoorden (2)

Dat kan met de app Life360.
Je kunt ook meldingen instellen, als je bijvoorbeeld op een bepaalde locatie aankomt.

Alle personen moeten deze app op de eigen telefoon zetten, en dan kun je dit met elkaar delen.
een maand geleden
Thecis
een maand geleden
Hartelijk dank. Deze ga ik eens proberen. Ziet er inderdaad uit naar wat ik zoek.
De beste spy apps voor Android zijn Highster Mobile en Auto Forward
Instaleren van de app is alleen mogelijk met fysieke toegang tot de te volgen telefoon
een maand geleden
Thecis
een maand geleden
Ik ben niet op zoek naar een spy-app. Ik wil de locatie weten van een aantal anderen (die dan ook mij kunnen tracken indien nodig). Met spy-apps kan je meestal heel veel meer doen waaronder alles volgen wat de ander doet. Ook kan je die apps meestal verhullen zodat de ander niet ziet dat de app geinstalleerd is. Dat alles is voor mij niet nodig.