Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een snelkoppeling in de map C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs?

Windows 7 Home Premium.

Als ik daar rechts klik, kan ik daar alleen nieuwe mappen maken, maar geen nieuwe snelkoppelingen. In andere mappen heb "100" meer opties, waaronder gewoon snelkoppelingen maken.
Dit zal betutteling zijn van Microsoft, dat je in allerlei 'speciale' mappen niet zelf snelkoppelingen kan maken. Maar hoe fix ik dat zodanig zodat je gewoon in ELKE map snelkoppelingen kunt maken? Met regedit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

geen idee waarom het daar niet zou kunnen, ook geen idee waarom je het zou willen. Maar als je rechtermuisknop doet en dan eigenschappen/beveiliging en alles aanvinken. werkt het dan?

Toegevoegd na 1 minuut:
o sorry, je moet eerst op bewerken drukken bij de beveiliging tab. En volgens mij moet je om het aan te vinken ook admin zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar C:\, Klik dan op ProgramData, vervolgens op Microsoft, ga naar de map Windows, navigeer naar Start Menu, dubbelklik op Programs, en maak daar een snelkoppeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet gewoon lukken via :

Msconfig.exe>>>>

C:\Windows\System32\appwiz.cpl >>>

C:\Windows\System32\compmgmt.msc

Aangezien het mij wat te riskant is om U in het register te laten duiken,houd ik het liever hier bij.


Groet: Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding