Kan je een playstation op alle televisies aansluiten?

Zo nee, Wat moet je TV Minimaal nodig hebben dan?

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik heb namelijk een oude Televisie... Gewoon zo'n dikke ;d Niet een Flatscreen..
Kan ik gewoon een ps3 op dit aansluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Gaat niet zozeer om de TV an sich, maar welke aansluitingen hij heeft.
Zulke CRT-TV's hebben meestal alleen een scart en coax aansluiting.
In dat geval kan je hem op de scart aansluiting aansluiten MITS je een zgn. decodertje koopt (een kleine 'doosje' die het signaal van digitaal naar analoog omzet).

Soms hebben zulke TV's ook een RGB aansluiting (te herkennen aan drie tulpjes met ieder een eigen kleurtje, geel voor video en rood en wit voor audio). In dat geval gaat het ook werken en hoef je geen 'doosje' te kopen. Daar heb je dan speciale Playstation kabel voor.

Tot slot wil ik zeggen dat de hierboven genoemde mogelijkheden geen scherp beeld geven. Althans, (lang) niet zo scherp als een digitale signaal (bijv. middels HDMI).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://img335.imageshack.us/img335/369/joytech9ir.jpg Is dit dus een RGB Aansluiting?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-Onjuist. Elke Playstation heeft gewoon een analoge uitgang en heeft daarom dus geen decoder nodig.

Andere antwoorden (1)

Dat kan met een scartkabel (verkrijgbaar bij Action of bijgeleverd bij je ps3). De meeste "oude" tv's hebben wel een scart ingang. Zoniet, kun je een oude video gebruiken en daar de ps3 op aansluiten. Gebruik dan de antenne uitgang van de video om aan te sluiten op je oude TV.
Let er wel op dat je op de ps3 de juiste uitgang actief zet. Je moet dan de instellingen van de video-uitvoer van de ps3 systeem wijzigen. Selecteer de beste uitvoerinstellingen voor de gebruikte tv.
1. Controleer de resolutie die door uw tv wordt ondersteund. Voor oude tv's kies je voor PAL/576i. De resolutie (videomodus) varieert namelijk afhankelijk van het tv-type.
2.Selecteer (Instellingen) > (Beeldscherminstellingen).
3.Selecteer [Instellingen video-uitvoer].
4.Selecteer het type aansluiting van uw tv.

Kijk in de bron voor een volledige beschrijving en meer informatie met betrekking tot het aansluiten van de ps3 op een TV.

Succes!