Soms kan ik mijn outlook niet in. Dan verschijnt "Het pad naar het bestand \\READYNAS\media\Outlook\Outlook.pst is ongeldig" Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

zo te zien bewaar je het bestand outlook.pst op een netwerk schijf ?
heb je outlook of office o.i.d op een ander plaats dan de standaard locatie C: geinstalleerd ?
het kan zijn dat als je pc uit slaapstand komt of lange tijd niet gebruikt is dat de schijf wordt afgesloten en het duurt dan ook een tijdje voordat ie weer opstart

het is net als alsof je iemand een bericht op bed gooit en hem daarna wakker port ;)

best is toch outlook op c de standaard locatie te installleren
en ene netwerkschijf allen voor een backup te gebruiken

misschien kan je in energie beheer aangeven dat deze schijf altijd aan moet blijven ??
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maak eerst eens een nieuw, leeg .pst bestand aan om te kijken of je de foutmelding dan alsnog krijgt, de stappen kun je terugvinden op

http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook-help/een-bestand-maken-waarin-uw-gegevens-kunnen-worden-opgeslagen-HA010355677.aspx.

Als dit ook niet werkt dan heb je kans dat het probleem in Outlook zelf aanwezig is, en zou ik willen adviseren om deze te herinstalleren. Werkt dit wel dan is de kans groot dat het .pst bestand zelf beschadigd is geraakt. In dat geval kun je proberen om met scanpst het bestand te herstellen waarna je alsnog kunt controleren of het probleem opgelost is.

http://support.microsoft.com/kb/272227/nl
11 jaar geleden
Zorg dat je NAS aanstaat dan krijg je geen foutmelding.