Wat betekent 0x0000007e bij een blauw scherm melding (en de overige codes)?

Komt telkens terug, maar os draait nog wel gewoon na opnieuw opstarten. Opnieuw installeren heeft het niet opgelost.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

0x00000007e error kan vanalles betekenen, van unsigned drivers tot brakke thirdparty drivers tot memory (mis)management(Heb je onlangs iets geïnstalleerd?)
Wat belangrijker is wat onder de error melding(oorzaak) staat en helemaal onderaan het scherm staat wanneer je zo'n BSOD krijgt, daarin staat welke systemfile(tcpip.sys in het voorbeeld van de bron) het veroorzaakt heeft. In de bron staat een verwijzing naar een site die software heeft om de dumpfile te analyseren. Kun jij uit de dumpfile die informatie extraheren en hier posten? die error melding is echt te generiek om een passend antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste, Ik heb een afbeelding van de melding bijgevoegd. Ik geloof dat de informatie niet aanwezig is in mijn BSOD. Met vriendelijke groet, Koos
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
afbeelding zit er niet bij, je moet die util in de bron dowloaden en starten daar zie je heel eenvoudig in welke module de fout optreedt