Ik wil een SSD schijf inb. in mijn laptop,ik kan hem er bijzetten Als ik van de C-sch een image maak ,heb ik dan alleen de C of ook de D-schijf?.

Ik wil alleen de Data die op de C-schijf (partition) staat op mijn SSD schijf.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als jeen image maakt van je C-schijf heb je een image van je C-schijf. (Het is een tautologie.)

Het was even puzzelen, maar als ik je goed begrijp heb je twee partities op je huidige schijf en die wil je allebei overzetten naar een nieuwe schijf. Je kunt images van beide partities maken of je kunt een image van de hele disk maken en dan gaat gewoon alles mee, wat er ook op staat. Als de doel-harddisk minimaal even groot is als de bron-harddisk zou ik voor een disk-to-disk clone gaan (en daarna eventueel nog de partities resizen om de volledige ruimte te benutten), als de bron-partities echter zo groot zijn zijn dat het niet in een keer op de doel-harddisk past dan moet je het per partitie doen en/of eerst op de bron-schijf de partities verkleinen.

Hier is een site met freeware partition cloning/backup tools:
http://www.techsupportalert.com/best-free-drive-cloning-software.htm#Quick_Selection_Guide
(Ikzelf zweer bij Clonezilla, maar heb ook goede ervaringen met Macrium; meer heb ik nooit nodig gehad.)

Het zij maar weer eens gezegd: zorg altijd voor goede backups, zeker als je met partities gaat spelen.