Hoe stel ik OS X Mountain Lion zo in dat het de inhoud van een Finder venster automatisch aanpast, wanneer ik de grootte van het venster verander?

In Windows Verkenner past de inhoud van een venster zich automatisch aan wanneer de breedte van dat venster verandert. Hoe krijg ik dat klaar in OS X Mountain Lion?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je je vensters in iconen modus hebt staan. Dus icoontjes naast elkaar met titel eronder. Dit kun je instellen door automatisch rangschikken in te schakelen. Met appeltje-J krijg je de weergave opties voor het actieve venster. Hier kun je "Rangschik automatisch op:" inschakelen op bijvoorbeeld de Naam.

Maar ikzelf vind de kolommenweergave veel overzichtelijker. Deze kun je kiezen uit de 3 opties boven, in de taakbalk van het venster.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je Cmd-J bedoelt, maar in dat venster zie ik dat "Rangschik automatisch op:" niet staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In welke weergave modus staat het venster? Icoontjes naast elkaar? Dan moet je met Cmd-J een venster krijgen waar je kunt zorgen dat hij ze netjes rangschikt ofwel sorteert. Maar de precieze Nederlandse bewoording ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je antwoord was niet echt wat ik zocht, maar toch bedankt. Ik zal blijven zoeken en vraag misschien eens als ik in een winkel kom.