welke programma's moet ik bewaren bij het resetten van mijn computer? alvast bedankt!

Ik heb een asus pc met windows 7. Ik heb een installatie cd. Ik wil mijn pc resetten naar hoe ik hem uit de winkel kreeg maar vraag me af welke spullen ik moet bewaren behalve belangrijke word documenten voor school etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het ligt eraan wat je allemaal wilt bewaren...

Hou er rekening mee dat je helemaal "schoon" begint als je opnieuw installeert, dus je bent dan ook nog wel ven bezig alle updates van Windows binnen te halen na installatie.
Als je Outlook gebruikt zou ik het PST bestand bewaren en na een nieuwe installatie van Outlook deze in plaats van het "standaard" outlook bestand zetten (of er naar verwijzen). Zo heb je dan al je mails en contacten weer.
Als je games speelt moet je de spelbestanden veiligstellen; soms kan dit on-line (bijvoorbeeld via Steam), anders moet je ze even opzoeken...

Let wel op, niet alle programma's zetten hun data in de "mijn documenten" map, maar vaak in een eigen map. Dit kun je opzoeken in de meeste programma's door te kiezen voor "opties" in het bestandsmenu.

Eventueel ook je favorieten van IE of Chrome exporteren, zodat je die weer kan importeren als alles "nieuw" is.

Succes!