Hoe kan ik mijn touchpad weer maken!?

ik zie dat er al eerder vragen naar zijn geweest,alleen schiet ik daar niet echt mee op.

De touchpad van mijn Asus laptop werkt opeens niet meer, dit is zo'n 2 dagen geleden gebeurt zonder dat ik ook maar iets veranderd heb.

(ook niks gedownload, dus aan virus zal het niet liggen denk ik <-- op andere site's gelezen)

maar het reageert nergens op, de cursor zelf niet maar de muisknoppen ook niet. De touchpad staat ook niet uitgeschakeld met een fn+ f9 knop, heb het al paar keer geprobeerd maar niks werkt...

iemand die hier wel verstand van heeft, of ook zo'n probleem heeft gehad misschien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
na paar persoonlijke mailtjesstaat ben ik eruit gekomen,
1. naar confriguratiescherm
2. naar apparaatbeheer
3. muizen en andere aanwijsapperatuur
4. daarna naar touchpad, stuurprogramma en die verwijderen. nadat ik op verwijderen heb geklikt en opnieuw heb opgestard deed de touchpad het weer!

Antwoorden (2)

Misschien het nieuwe besturingssysteem downloaden. Koppel dan gewoon een muis met draad en download.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor snelle reactie, maar muis werkt voor mij ook niet altijd zo fijn. vindt het zelf zo appart dat de touchpad nergens meer op reageerd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onzin reactie ook...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antwoord bedoel ik... waarom gelijk een heel nieuw OS erop zetten terwijl de oorzaak veelal ergens anders ligt....
Veel problemen met niet (meer) functionerende trackpads hebben betrekking op het aarden van de trackpad. Dus als de laptop geladen wordt dan werkt het niet meer, maar op batterij weer wel. Sommigen gaan een stuk verder en schroeven de laptop open en verbreken de zilveren/gouden folie met de rest van het chassis om het weer werkend te krijgen. Wellicht zit bij jou ook de oorzaak in aarding van je laptop, het is immers een 'charged coupled device' Ga in iedergeval op een ge-aard stopcontact zitten met de laptop.... Anders losschroeven en tijdelijk wat je ziet zitten wat naar 'ground' verbonden is vanaf de trackpad verbreken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor snelle antwoord.
even voor duidelijkheid:
je zegt dus dat de touchpad niet meer werkt omdat het aan het opladen van mijn laptop ligt?
(laptop is nu 1.5 jaar oud en deed het hiervoor altijd. wel of niet aan de oplader maakte een week geleden nog niet uit, touchpad deed het altijd en nou helemaal niet meer...) en qua de aarding, mijn oplader heeft dat helemaal niet dacht ik, is een smalle stekker geen ronde.
mijn stekker ziet eruit als dit: <=> Losbreken zit ik eerlijkgezecht niet op te wachten,
ben niet zo handig met laptops namelijk
dus dat losbreken gaat niet gebeuren zal niet voor niks zo'n beveiligings ding opzitten is er niet laptop openbreek optie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okay wat je dan kunt proberen(tijdelijk) is met een draadje een randje van je USB poort o.i.d. te pakken, en die aan aarde leggen om uit te sluiten dat interferentie met je geschakelde voeding de oorzaak is... Ik kom met deze oplossing omdat je op software gebied al wat geprobeerd hebt... Ziet je driver je trackpad überhaupt nog? (vaak heeft zo'n driver een geinig icoontje naast je klokje waar je de gevoeligheid kunt instellen en waar je grafische ziet hoe hard je drukt op je trackpad)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zit wel een icoontje maar die geeft alleen aan of de touchpad ingeschakeld is (fn+f9) . Verder geeft het aan hoeveel vingers er op de touchpad contact hebben. maar dat aarden. Hoe moet ik dat precies doen, met ikzerdraad van usbport naar grond leiden ofzo..?