Hoeveel geheugen heeft een pc nodig?

Hoeveel RAM en HDD om goed te kunnen surfen (mail, social media enz.), (video)chatten, muziek donwloaden en luisteren, films kijken en downloaden. Het liefst ook online spelletjes maar geen echte games. Ik heb er weinig verstand van dus zou graag willen weten wat je nodig hebt om bovenstaande te kunnen doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt af van je besturingssysteem of dit 32 bit of 64 bit is 32 bit Windows kan maximaal iets van 3,2 Gb aansturen en heeft 750 Mb nodig voor het systeem dus is 4 Gb ruim voldoende, een 64 bit Windows kan meer aansturen dus is het aan de gebruiker hoeveel deze er in wil plaatsen. Mijn advies is minstens 16 Gb en ja dat is overkill, maar als je het koopt bij aanschaf is het vaak goedkoper dan wanneer je het over 2 jaar nodig hebt in een verhouding van 1:3 tot 1:5 ofwel in geld zeg 10 euro nu dan kost het zelfde geheugen over 2 jaar 30 of 50 euro. Bij elke serie moederborden word telkens ander geheugen gematcht en dat geheugen is over 1 á 2 jaar niet meer te krijgen of heel duur.

Dan heb je maar 2GB RAM nodig (minder zou ook kunnen). Over de HDD valt al helemaal niks te zeggen, hoeveel films wil je opslaan, en in welke kwaliteit. Reken 4GB per DVD of 8GB per HD (x264/MKV) film.

4 gig geheugen is gewoon voldoende films downloaden is behoorlijk ruimte vreterig de rest moet makkelijk kunnen.

Ik zou gaan voor 2-4GB RAM, maar wel een mooie HDD van 500GB, want films vreten letterlijk ruimte. Beter teveel dan te weinig toch?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100