Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb Windows 7, Windows XP en Ubuntu op mijn laptop staan hoe verwijder ik die?

Mijn schijf C zit vol door Windows 7, Windows XP en Ubuntu, Ik wil graag Windows XP en Ubuntu verwijderen ZONDER WINDOWS 7 TE VERWIJDEREN. maar hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
886

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Harde schijf volledig formatteren en Windows 7 opnieuw installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is heb je verschillende partities aangemaakt, bijvoorbeeld één voor XP, één voor Ubuntu en gewoon je lokale C: schijf voor Windows 7?

Als het bovengenoemde van toepassing is dan kun je gewoon de twee partities formatteren van XP en Ubuntu, dan zouden ze allebei verwijderd moeten zijn en heb je weer ruimte.

Het kan echter wel zo zijn dat de nieuwe ruimte nog niet toegevoegd is aan je C: schijf dan staat het namelijk nog los ervan, deze losse ruimte kun je in Windows schijfbeheer weer toevoegen aan je lokale C: schijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DownlOad wubi en installeer deze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alles op de C schijf hebt staan heeft ieder besturingssysteem een eigen map, die kun je verwijderen onder Windows 7 en dan heb je grote kans dat Windows 7 blijft werken. Erg netjes is deze oplossing niet, maar wel het snelste om ruimte op de C schijf te krijgen. Vaak is Ubuntu onder Windows geïnstalleerd, dan kun je via Windows in het configuratiescherm software/ programma's ubuntu verwijderen.

Volgende keer kun je beter elk besturingssysteem op een aparte partitie zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding