Mijn comp.heeft een trojaans virus dat steeds weer terug komt wat moet ik doen?

Heb AVG en Ccleaner al geprobeerd. Ccleaner heeft er een paar verwijderd, maar het virus blijft komen. Firewall in windows kan ik niet meer aanzetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien handig als je opgeeft hoe het virus heet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je beetje uit leggen wat het virus doet....
Krijg je rare pop-ups of programma's die zelf openen?
is je pc slomer noem maar op. Of heb je totaal geen last van het virus behalve dat je virus scan zegt dat er 1 op je pc staat.

Antwoorden (4)

Hier heb ik ook last van gehad. Heb Global Panda 2012 gekocht, en weg was het :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het verstandiger om alles te verwijderen op je computer. Ik heb een Cd rom gehad met systeemherstel. Met die Cd rom gooit hij alle instellingen en opgeslagen bestanden op je C schijf van je computer. Wel opletten dat je dierbare bestanden eerst op een schijf zet anders ben je die kwijt. Verder installeert die Cd alle fabrieksinstellingen en kan je weer met een schone lei beginnen. Wanneer je die Cd niet heb zou je een herstelpunt kunnen maken net voordat je die trojan heb gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je pc ook eens online laten scannen. Een voorbeeld is de Site van Norton. Als je online virus scannen intypt bij Google krijg je veel resultaten. Bitdefender zou je ook kunnen proberen of housecall. Het voordeel is dat ze het ook verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met CCleaner kun je geen virussen verwijderen; het haalt alleen de sporen (cookies, geschiedenis) van je pc die tijdens het internetten zijn opgeslagen.

Probeer het eens op te sporen en te verwijderen met het gratis Malwarebytes:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Open Malwarebytes en klik eerst op Update > Controleer op updates. Als dat gebeurd is, ga je naar het tabblad Scannen en kies je voor een volledige scan. Zet de gevonden malware altijd in quarantaine (dus laat het niet verwijderen van je pc).

Op dezelfde manier kun je de pc ook nog eens scannen met b.v. SuperAntiSpyware:
http://download.cnet.com/SuperAntiSpyware-Free-Edition/3000-8022_4-10523889.html?tag=dropDownForm;productListing;pop
Voordat je scant, eerst weer de updates binnenhalen!

Het ene programma kan malware ontdekken die het andere misschien over het hoofd ziet.

Verder kun je nog deze onlinescanner gebruiken:
http://www.eset.com/home/products/online-scanner/

Lukt het niet om de malware te verwijderen? Noteer dan de naam van het virus en zoek naar: ">naam virus< verwijderen".
Pieter2011