Computer heeft geen slaapstand.

Ik heb mijn computer, een Dell Latitude D630, geupdate naar Windows 7 . Het bleek echter dat er nu geen slaapstand meer is. Erg storend. Ik heb tussen de drivers van Dell gekeken en de BIOS geupdate maar het haalde niks uit. Dit is de lijst van drivers: http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WLH&catid=-1&dateid=-1&impid=-1&osl=DU&typeid=-1&formatid=-1&servicetag=&SystemID=LATITUDE+D630&hidos=WW1&hidlang=du&TabIndex=&scanSupported=False&scanConsent=False. Misschien kunnen jullie ze ontcijferen. Een andere oplossing is natuurlijk ook hartelijk welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hibernation-mode en Standby-modezijn twee afsluit mogelijkheden al lang aanwezig in laptops. Hibernate mode laat de computer uitschakelen zodanig dat na het opstarten het systeem exact terugkomt als voor het afsluiten – inclusief open programma’s en documenten. Standby-mode schakelt de computer niet geheel uit maar verminderd het energie verbruik van monitor en randapparatuur.

Het systeem moet natuurlijk wel hibernate en standby mode ondersteunen. De aanwezige Power Management opties hangt af van de exacte hardware configuratie, een ACPI Bios geeft extra functionaliteit. Verder is het van belang dat de hardware drivers deze mode ondersteunen.
Hibernation biedt de mogelijkheid om de computer alleen te laten en de desktop instellingen (programma + documenten) intact te laten. Als de computer in de hibernate mode gaat vinden de volgende processen plaats.

Standby mode biedt de mogelijkheid om energie te besparen als de computer voor een periode van een paar uur niet gebruikt wordt. In tegenstelling tot hibernate komt de geheugen informatie niet op de harde schijf, daarom is het altijd aan te raden om alle documenten eerste op te slaan.

De volgende processen vinden plaats:

· Computer kont in een laag energie verbruik toestand.

· Alle apparaten zoals monitor en harde schijven worden uitgeschakeld.

Volg de volgende stappen om in Windows 7 de hibernate mode in te schakelen.

Klik op Start > Settings en klik dan op Control Panel.
Dubbel klik op de Power Options applet icoon.
Klik op de hibernate tab, deze tab is alleen aanwezig als de computer de hibernatemode ondersteunt.
Selecteer de “Enable hibernate support” check box. Vervolgens kan nog een tijd worden aangegeven waarin de PC in de hibernate mode gaat, klik daarvoor op “Switch to hibernation” en geef een tijd op. Het systeem gaat gelijk in hibernate als deze optie leeg blijft.
Klik op “Apply”.

De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om de computer in de standby mode te plaatsen:

Klik op Start > Settings en klik dan op Control Panel.
Dubbel klik op de Power Options applet icoon.
Klik op de “Advanced” tab.
Selecteer “Standby” onder “When I press the power button on my computer”. Met een laptop de optie “Standby” kiezen onder “When I close the lid of my portable computer”
Klik op “OK” of “Apply”, schakel de power uit of sluit de klep van de laptop.

Groet:Zoekertje
(bron deels Internet,deels eigen kennis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal is het kwestie van de drivers van het moederbord bij DELL ophalen en opnieuw installeren.Dan moet je die computer zowel stand by als in slaapstand kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet jij misschien welke drivers dat uit de lijst zijn die in mijn vraag stond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de bovenste link aanhouden en alle gegevens invoeren en dan de chipset driver installeren.Die computer van jou betreft een laptop.
Klik op een leeg stukje bureaublad met de rechtermuis en
kies Nieuw / Snelkoppeling en volg de wizard: bij ‘Geef de locatie van het item op’ voer je de volgende regel in:

%windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate

Klik op volgende en geef de snelkoppeling een naam (ik stel voor: Slaapstand). Voilà. Om het af te maken hang je er een keurig icoontje aan: klik met rechts op je nieuwe snelkoppeling en kies Eigenschappen / Ander pictogram (het web sterft van de gratis icon sets, mocht je op je eigen computer niets geschikts vinden).

Werkte ook bij mijn Dell D610