Hoe kun je snel het aantal mp3-tjes op een USB-stick tellen?

Sinterklaas werkt aan kadootjes en gedichtjes voor hele lieve mensen.
Eén kadootje is een 8GB USB-stick helemaal vol met mp3-tjes.
Voor het gedicht wil de RijmPiet weten hoeveel mp3-tjes er op de stick staan.
Wie weet hoe je dat simpel kunt laten tellen? Het oude DOS-commando "dir *.mp3", maar dan in alle onderliggende folders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dos box openen en vanuit de root ("\") het oude dos commando "DIR *.mp3 /s"
Dit kan je naar een bestand sturen (bv. DIR *.mp3 /s >mp3s.txt) e voila!
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

via verkenner zoeken op het station naar mp3. Dan krijg je te zien :... resultaten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bijna goed...
Ga met windows verkenner naar de hoofdfolder.
Klik nu met je rechter muisknop op die folder en kies voor "eigenschappen". Nu zie je hoeveel bestanden in hoeveel folders er zijn en wat de totale afmetingen zijn.
AWM
14 jaar geleden
Ik doe altijd in de map "alles selecteren" en dan op eigenschappen. Dan zie je ook het aantal staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niet eens alles te selecteren. Zonder dat zie je bij de eigenschappen ook het aantal. Wanneer je selecteert, kun je onder in de statusbalk al zien hoeveel er geselecteerd is, maar niet voor de submappen.
Alles gewoon even selecteren en (meestal) links staat dan hoeveel bestanden je hebt geselecteerd.