kan ik win7 en Linux allebei gebruiken?

zou ik met mijn win7 pc Linux kunnen downloaden en het dan op een cd branden? en als ik dan mn computer uitzet en weer opstart met die cd er in vraagt ie dan welk besturingssysteem ik wil gebruiken?

mn systeem eigenschappen zijn:

processor: Amd Athlon II X4 3.00 GHz
type systeem: 64 bit
RAM: 8 GB
Windows prestatie index 6.9

Alvast bedankt!!

Toegevoegd na 12 minuten:
I las net dit op http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop

""Als het bevalt, kunt u vervolgens ook overgaan tot installatie van Ubuntu met de snelkoppeling op het bureaublad om Ubuntu echt op uw computer te installeren. Het voordeel hiervan is bovendien dat Ubuntu dan veel sneller zal werken dan vanaf de CD.""

is er ook een mogelijkheid dat ik Linux gewoon installeer en dan bij het opstarten van mn pc kan kiezen wel besturingssysteem ik gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker kan dat!
Windows moet eerst geïnstalleerd staan en dat staat het bij jou.
Dan kies je een Linux versie, zoals bijvoorbeeld Ubuntu of een andere, keuze zat.

Deze iso brand je op een cd of dvd en je start je pc op vanaf je cd.

Nu kun je eenvoudig Linux naast Windows zetten, dit gaat automatisch goed, de MBR wordt overschreven en er wordt een nieuw keuzemenu gemaakt die je ziet tijdens het opstarten.

Klik op de link voor werkwijze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kan je een Linux boot CD downloaden. Dan kan je die erin doen en dan start je computer op in Linux. Als je de CD er weer uit haalt start je computer op Windows.