Kan ik mijn installatie van Windows 7 ongedaan maken?

Ik had gisteren op ThePiratebay een Windows 7 gedownload. Ik had Windows Vista, maar was toe aan Windows 7. De download verliep erg soepel, en na de download kreeg ik gelijk het installatiescherm van Windows 7. Ik klikte toen op installeren. Het ging goed, het installatiescherm liet zien hoever Windows 7 al was geïnstalleerd. Nadat alle punten waren geinstalleerd, werd de computer automatisch opnieuw opgestart. Maar sindsdien valt het signaal van mijn monitor steeds uit (nadat het laadscherm van Windows 7 klaar is). Als ik de computer dan handmatig opnieuw opstart krijg ik een melding dat ik de Windows installatieschijf moet plaatsen, terwijl ik die helemaal niet heb! Wat kan ik nu doen om de installatie ongedaan te maken? Ik hoef geen WIndows 7 meer, maar wil gewoon terug naar Vista. De pc die ik nu gebruik heeft geen brander ingebouwd (om de Windows 7 Iso op te branden). IS het mogelijk om de installatie zonder teveel moeite ongedaan te maken?
Alvast heel erg bedankt voor jullie suggesties!

Toegevoegd na 6 minuten:
PS: Ik hen ook geen Windows Vista installatieschijf meer!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen installatieschijven? -> Genaaid! Bezint eer ge begint is bij dit soort dingen altijd een goed devies.

Het beste antwoord

misschien kan je je win7 nog redden probeer eens op te starten in velige modus ? f8 drukken tijdens het opstarten en naar veilige modus met netwerkmogelijkheden gaan
dat je beeld op zwart gaat na het inlog scherm heeft meestal te maken met de videokaart driver
het is mogelijk dat je videokaart niet compatible of dat de drivers ontbreken
maar aangezien je vista had lijkt me dat sterk
(dat ie niet compatible is )
als het lukt zet dan je videokaart op de laagste instellingen en boot weer normaal of anders verwijder de videokaart uit apparatenbeheer en start op nieuw op
Ik vraag me af of je windows update kan gebruiken aangezien je toch een illegale versie hebt want daar worden de driver tegenwoordig mee op gehaald onder optionele downloads

tja en als dat niet lukt dan heb je hopelijk nog de herstel partitie ??
en als je die niet heb dan zul je toch ergens een vista dvd vandaan moeten halen
let wel op dat je dan dezelfde versie vista terug zet du die dvd moet ook de juiste versie zijn ander pakt je serie nummer niet
en kan je niet activeren
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gebeurt, is dat wanneer ik een opstartmogelijkheid selecteer, bijvoorbeeld veilige modus, dat ik mijn computer opnieuw op moet starten. Als ik kies voor Windows normaal starten, dan krijg ik na het laadscherm onderin het scherm alleen een bewegend balkje. Het gebruikersscherm (waar je kan kiezen welk account je wilt) komt niet in beeld.
capthavoc
12 jaar geleden
als het goed is start hij op en krijg je na het inlog scherm de melding dat je in veilige modus zit de iconen zijn dan erg groot omdat hij in de de allerlaagste resolutie staan
waarschijnlijk omdat je drivers niet goed zijn kun je onder apparatenbeheer proberen de videokaart te verwijderen en daarna normaal opstarten
de iconen zullen waarschijnlijk daarna nog wel wat groot zijn maar nu kun je de juiste driver vinden
het is a long shot maar het proberen waard doet hij het ook niet goed tijdens het opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden
tja dan zit je vast en moet vista er weer op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg! Hoewel het niet heeft geholpen krijg je toch 10 punten~(heb de pc omgeruild;-))

Andere antwoorden (1)

neen, windows vista cd er in doen en opnieuw opstarten. Wel eerst de schijf formatteren zodat er geen restjes Win7 achterblijven.