Maar batterij van mijn computer werkt niet meer ! Wat nu ?

Als ik mijn computer in het stopcontact steek blijft het accu altijd op 6% staan en staat er bij accu wordt niet opgeladen ( zie foto ) . Hoe komt dit . Mijn computer is nog maar 2 jaar oud

Ps. Het is een laptop van acer .

Toegevoegd na 3 minuten:
In de titel moet het mijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accu even eruit en erin doen. Hielp bij mij in ieder geval wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol ik niets van van computers . Laat staan dat ik hem uiteen kan halen ik ben 13 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accu eruit en in is iets heeeel anders dan demonteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zet je laptop uit. Je draait hem om. En je opent het (waarschijnlijk) enige klepje, met een knopje/schuifje. Dan klik je hem er weer in.

Antwoorden (8)

Helaas, lijkt er op dat je een nieuwe accu moet kopen, groot en bekend euvel bij laptops.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt oplossing zoekend he..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas, er is geen andere...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel. Ik had dit namelijk ook, en de accu even eruit halen en er weer in doen volstond wel.
Dit schijnt een kwaaltje van Acer laptops te zijn. Mijn collega had een paar maanden geleden hetzelfde probleem, laptop had ze pas 14 maanden - dus ook lekker net buiten de garantie. Ik denk dat er niets anders op zit dan een nieuwe batterij kopen. Voor de zekerheid zou je 'm kunnen laten nakijken, misschien kan het worden gerepareerd (maar dat denk ik niet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je acu is koptot je zult een nieuwe acu kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde probleem gehad, schijnt vaker voor te komen bij acers, helaas. Heb voor 50 euro een nieuwe via marktplaats kunnen kopen. Gewoon het serienummer doormailen en je hebt hem snel in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk het gevolg van óf het continue opladen van de accu, ook wanneer deze gewoon helemaal vol is. Óf het is gewoon de ouderdom van de accu. In beide gevallen: nieuwe accu kopen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je nog zou kunnen doen is de computer alleen even op accustroom laten draaien totdat 'ie uitvalt. Dan pak je de accu eruit en doe je hem in een diepvrieszak (of een theedoek - het gaat erom dat de accu niet vochtig wordt.) En dan leg je hem een nachtje in het vriesvak van je koelkast. Ik zou de accu in elk geval niet naar min 20 koelen. Bovenstaande trucje heeft bij mij de levensduur van accu's een half jaartje weten te rekken.

Maar helaas is het wel het begin van het einde. Dus het zit er toch aan te komen dat je een nieuwe accu zult moeten aanschaffen binnen niet al te lange tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vermoed dat je een nieuwe accu nodig hebt
maar je kan dit nog proberen (als je die optie beschikbaar hebt)
denk niet dat het veel zal uitmaken maar probeer het toch maar

start je laptop op en kijk hoe je in het bios kan komen
dus er staat vast iets van hit dell of f2 to enter setup of bios
dan kom je dus in het bios scherm
kijk daar eens of je de optie calibrate BATT of ACCU kunt vinden
en start deze op
hij vraagt dan waarschijnlijk haal de stroom van de accu en laat de laptop aan staan net zolang tot deze uit gaat door stroom gebrek
volg gewon de instructies op het scherm
hij vraagt daarna ook sluit de stroom aan en laad de accu geheel op haal de stroom er af en laat hem weer helemaal leeg lopen of iets in die strekking
volge gewon de instructies

let wel dit kan best een paar uur duren
en in tussen tijd kun je dus niet op de laptop werken

op een gegeven moment zegt hij accu calibrate

Hopelijk wordt er dan in elk geval weer meer % geladen

ik geeft het weinig kans maar het valt te proberen

vindt je die optie niet
dan is hij er ook niet denk ik
en heb je gewoonweg een nieuwe accu nodig

succes
capthavoc
12 jaar geleden
fout kan bij accu of laadsysteem zitten natuurlijk ! Alle vorige reacties kloppen maar zie eventueel ook volgende link ! http://geensr.be.indian.alphamegahosting.com/NIEUWE%20AANKOOP.html