ik heb mijn stuur programa,s verwijder dus mijn computer werk niet meer.is dit te reparere?

ik heb mijn computer gedelete en alle programa,s zijn er uit.hoe moet ik dit weer repareren om te kunnen internetten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het goed is kan je altijd je back-up gebruiken (als je die hebt.)
Of anders staat er bij het opstarten van je computer windows herstellen. (ik weet dit niet zeker)

En anders moet je Naar een Pc winkel gaan, Die weten het natuurlijk als aller beste!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
N.B. Het is uberhaupt slim om je eigen bestanden zoals foto's veilig te stellen, als ze op je hardeschijf staan. Je kan opstarten met een "live CD" en de bestanden kopieren naar een USB-stick.

Waarschijnlijk kan je je computer in zogenaamde "veilige modus" opstarten. Dan kan je "systeemherstel" uitvoeren naar een datum van voor dat je de fout maakte. Kijk op support.microsoft.com, als je er hulp bij nodig hebt. Deze oplossing kan in Windows ME (uit 2000) en nieuwer. Als er wordt gevraagd om een wachtwoord dat je niet hebt ingesteld, laat het wachtwoord vakje dan leeg.
(Als je geen Windows hebt: Misschien heb je Ubuntu Linux. Dan moet je "recovery-mode" gebruiken en al je paketten opnieuw installeren vanaf de CD. Kijk op help.ubuntu.com.)

Als dit niet lukt, heb je misschien een herstelschijf bij je computer. Deze moet je er in stoppen meteen als je computer aan gaat. Je moet via je BIOS (of UEFI) er voor zorgen dat je computer opstart vanaf de CD-ROM drive waar je hem instopt. Hoe je dit precies doet verschilt van computer tot computer; er staan aan het begin echter vaak blokkerige lettertjes die je zeggen welke toets je moet drukken om de BIOS instellingen te wijzigen, of op te starten ("boot") vanaf een ander medium. Sommige van deze herstelschijven repareren alleen het besturingssysteem. Er zijn echter ook van deze schijven die je hele hardeschijf wissen, voordat ze je besturingssysteem reparen!

Als je geen herstelschijf hebt, heb je misschien een Windows installatieschijf. Je kan in dat geval proberen om je Windows map te wissen en vervolgens Windows opnieuw er op te zetten. Dit geeft vaak niet een vlekkeloos werkend systeem. Wat beter werkt is de hele schijf wissen en Windows opnieuw installeren. MAAR DE SCHIJF WISSEN WIST AL JE BESTANDEN!

Misschien zijn er snellere manieren, maar die leveren niet een vlekkeloos systeem op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enige oplossing in dit geval is alles opnieuw installeren.
Leuke klus voor het weekend, want daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee.

Succes