Hoe repareer ik mijn OS?

Als ik inlog op mijn pc (windows xp) valt deze na een zo'n 20 seconden uit en krijg ik THE BLUE SCREEN OF DEATH te zien. De error heeft denk ik iets te maken met ialmrnt5 (zoiets zei mijn pc). Moet ik windows herinstalleren en hoe moet dat dan? (ik kan wel in veilige modus!)

Toegevoegd na 19 uur:
Als ik de cd opstart dan is zegmaar repareerinstallatie zoals een van de antwoorden voorstelde niet mogelijk (ik zoek zo wel even die error op!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Als je de BSOD krijgt staat er ook een STOP (dan gevolgd door een code), deze code kan heel wat meer duidelijker maken. Kan je deze code ff doorgeven?

Antwoorden (2)

Ga eerst in veilige modus naar Windows en maak een back-up.
Voorts XP installeren, niet kiezen voor 1e reparatie optie. Verder in het installatieprogramma kom je de optie tegen: installeren op C: met intacthouding van de bestanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de foutmelding is systeembestand ialmrnt5.dll (nodig voor de Intel videodriver) corrupt of verouderd oid. Lees op onderstaande link de mogelijke oplossingen:
http://www.personalcomputerfixes.com/blue-screen-of-death/how-to-fix-ialmrnt5-dll-errors/