Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer ik mijn OS?

Als ik inlog op mijn pc (windows xp) valt deze na een zo'n 20 seconden uit en krijg ik THE BLUE SCREEN OF DEATH te zien. De error heeft denk ik iets te maken met ialmrnt5 (zoiets zei mijn pc). Moet ik windows herinstalleren en hoe moet dat dan? (ik kan wel in veilige modus!)

Toegevoegd na 19 uur:
Als ik de cd opstart dan is zegmaar repareerinstallatie zoals een van de antwoorden voorstelde niet mogelijk (ik zoek zo wel even die error op!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
490
Powergen
12 jaar geleden
Als je de BSOD krijgt staat er ook een STOP (dan gevolgd door een code), deze code kan heel wat meer duidelijker maken. Kan je deze code ff doorgeven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ga eerst in veilige modus naar Windows en maak een back-up.
Voorts XP installeren, niet kiezen voor 1e reparatie optie. Verder in het installatieprogramma kom je de optie tegen: installeren op C: met intacthouding van de bestanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de foutmelding is systeembestand ialmrnt5.dll (nodig voor de Intel videodriver) corrupt of verouderd oid. Lees op onderstaande link de mogelijke oplossingen:
http://www.personalcomputerfixes.com/blue-screen-of-death/how-to-fix-ialmrnt5-dll-errors/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding