Hoe zorg ik dat mijn Acer Aspire 5742G ( windows 7 ) weer precies zo is zoals toen ik hem kocht?

En dan bedoel ik ook echt helemaal precies. Dus alle bestanden weg, alle programma's die er in het begon op stonden / niet op stonden weg / terug, en alle thema's weer als eerst. De back up is geen optie, want dan blijven er een hoop bestanden staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Windows helemaal opnieuw installeren, Clean start...

Dan begin je weer helemaal schoon, en als je niks er aan hebt gedaan zou ik ook nog even de stofzuiger of luchtcompressor door de binnenkant halen (kijk wel uit dat je je apparatuur niet beschadigd)

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoewel... met een laptop is dit nou niet heel erg nodig, kan wel, maar moeilijker...

Voor de rest is windows opnieuw installeren als ik je vraag zo lees de beste optie voor jou... is al die voor geïnstalleerde troep van de fabrikant ook allemaal er vanaf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe doe ik dat, windows zat er al op toen ik hem kocht dus ik kreeg er geen schijfje bij ofz...
Start de laptop eens opnieuw op en klik eens op alt+f10.
Als het goed is wordt de herstelconsole nu gestart!!

Als dit niet direct werkt moet je even in het bios (f2) harddisk recovery aanzetten.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acer bellen en om een recovery cd vragen, en als die er niet is vraag je hoe het opgelost moet worden , ze leggen dat goed uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
dat hoeft in principe niet meteen, er zit al een recovery partitie op je HD
daar heb je als het goed is zelf een set dvd van gebrand
maar die hoef je in principe nu niet te gebruiken
deze hoef je in elk geval alleen te gebruiken als per ongeluk de recovery partitie op de hd is verdwenen/beschadigd
of als je er een nieuwe hd in hebt gezet Je zult wel de toetscombinatie moeten weten die je bij het opstarten van je lappie gebruikt om in die recovery optie te komen
Dus
alt f10 in het geval van acer
Als je dus per ongeluk die partitie kwijt bent en je hebt geen recovery dvd gebrand ?
ja dan moet je acer bellen voor een reserve set
(is niet gratis)