Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gebruikt mijn ASUS de harde schijf zo intensief?

Ik heb een Asus N56VJS4149H, gekocht in 2013.

Een paar maanden is hij al eens vervangen omdat de harde schijf en het moederbord gecrasht waren en momenteel heb ik weer flinke problemen.

Heel regelmatig wordt de pc heel erg sloom en lopen alle draaiende programma's vast. Als ik in taakbeheer kijk, zie ik dat het schijfgebruik dan snel oploopt tot 100%, waarbij met name de taak 'Systeem' plotseling zeer veel schijfcapaciteit verbruikt (meerdere mb/s), terwijl ik geen opdracht geef.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Of is het weer te wijten aan de hardware?

Toegevoegd na 2 minuten:
Om precies te zijn, het is het proces ntoskrnl.exe dat de schijf helemaal in beslag neemt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
691
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal eens een virusscan doen op je laptop misschien is een virus de boosdoener hiervan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een scan gedaan, maar die heeft geen virus gevonden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb dit ook gehad met een Anti-Virus programma waardoor de computer helemaal crasht. Uiteindelijk is ie eraf gehaal en is ie weer de oude. Dus verwijder jou verveldende toepassing ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het punt is wel dat er in taakbeheer vrij weinig capaciteit naar de antivirus (McAfee) lijkt te gaan, dus daar ligt het probleem denk ik niet, tenzij hij het proces ntoskrnl.exe stuurt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je moet bij 'processen' ntoskml.exe zoeken en op de toepassing drukken en druk vervolgens op 'Proces Stoppen' ofzo. Dan is er geen intensief geheugen meer, tenzij het weer start.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding