hoe kan ik mijn windows 7 formatteren?

onlangs heb ik een laptop( packard bell) aangeschaft uiteraard met windows 7.sinds twee weken geleden mijn pc is erg traag geworden. systeemherstel heeft me niet geholpen. hoe kan ik mijn laptop formatteren? aub help...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt via de recovery partitie je hele systeem proberen te herstellen of er helemaal opnieuw opzetten
Heb je al de recovery back up dvd,s gebrand ?
of zit er een set recovery dvd bij ?
je heb ze nu waarschijnlijk niet nodig maar het is ZEER belangrijk dat je die maakt voordat je ook maar iets anders gaat doen

kijk even in je handleiding naar fabrieksinstellingen
of recovery partitie en welke toetsen je moet gebruiken om die partitie aan te spreken tijdens het opstarten.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de vraagstelling, lijkt me dit te hoog gegrepen.
Antwoord van jjjgroot is beter. Eerst proberen te achterhalen waarom is de laptop zo traag, en als echt helemaal niks anders meer kan opnieuw formatteren en installeren. Is tenslotte ook nog eens een boel werk.

Andere antwoorden (2)

Windows cd erin en opstarten met f7 en daarna tijdens installeren kun je aangeven dat wilt formateren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit juiste methode? Net zo iets als een ziek paard dood schieten ipv genezen, probeer eerst eens uit te vinden waarom je lt traag is, scan hem eens op virussen en andere zaken, als je al niet weet hoe je moet formateren, besef je waarschijnlijk ook niet dat, je alles opnieuw moet installeren, dus kom je nog dieper in de shit.
M.à.w. Formaterren slaat nergens op, eerst oorzaak zoeken, daarna eventueel opnieuw installeren, als er geen andere uitwegnis, en als je alle tools (Windows boot CDROM ) en drives van deze lt bijbde hand hebt.