Een vriend van mij heeft net een nieuwe laptop gekocht en vraagt zich het volgende: af kan ik mijn muispad uitschakelen?

hij heeft een ALTERNATE 17CL35-GT555 Extreme laptop, maakt denk ik verder niet veel uit welk model het is maar ok, hij vroeg aan mij kan ik ook mijn touchpad/mousepad uitzetten ik antwoordde ja (ik heb zelf een Samsung laptop) dat kan je met de Fn toets + F1-F12, een van die toetsen maar dat verschilt per laptop. het punt is nu dat geen van die toetsen voor zijn mousepad zijn om hem aan of uit te zetten weet iemand hoe dit wel werkt want het is redelijk vervelend als je een externe muis hebt

hoop dat iemand me iets kan vertellen over deze laptop.

mvg tommy de bruin

Toegevoegd na 5 minuten:
ik had al uitgevonden dat je muis in configuratie scherm kunt uitzetten ja, kan iemand ook zeggen hoe dat precies werkt ??

Toegevoegd na 52 minuten:
net een nieuwe betekent meestal de nieuwste software maar ja idd Windows 7

Toegevoegd na 57 minuten:
ik snap dat er mensen zijn die er aan wennen maar alsnog vraag ik dus of Iemand juist weet of je hem ergens uit kunt zetten op deze laptops, ik vraag niet mensen die zeggen ja je went er wel aan want ook de meest snuggere personen op deze wereld snappen wel dat je er uiteindelijk aan went.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat moet bij je configuratiescherm te vinden zijn :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe hoeft dat niet sluit gewoon een andere muis aan dan werken beide wel
alleen er voor zorgen dat je niet en touchpad en muis gelijkertijd gebruik maar dat zal zelden voorkomen
tip een touchpad heeft vaak van die overbodig extra software driver die kun je eventueel deinstalleren dan reageert ie als en gewoon ps/2 muis
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is meer dat als je aan het typen bent dat je over het touchpad gaat met je hand en dat je ineens midden in een zin staat ipv waar je aan het typen bent, dit is dus redelijk vervelend maar weet iemand iets van de alternate Laptops ??
capthavoc
12 jaar geleden
ik ken het probleem maar leer je het toch maar aan
Want dat zal je ook helpen op andere laptops goed te typen
aangezien die touchpads toch meestal op dezelfde plek zit
gewoon een kwestie van wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aangezien ik een Fn + F9 toetsen combinatie heb om mijn touchpad uittezetten vroeg ik me af of er ook zoiets voor deze laptop is, ik vraag niet om een of ander persoon die gewoon zegt kwestie van wennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@D44ntje je schrijft +1 maar geeft er geen. Ik geef ook een + want ik gebruik ook een externe muis terwijl ik het muispad niet uitgeschakeld heb en dat geeft zelden problemen. Je went eraan het muispad niet aan te raken.
capthavoc
12 jaar geleden
Ikzelf ben eigenlijk linkshandig maar ik heb mezelf geleerd met alle rechtshandige muizen te werken etc
simpelweg omdat ik dan beter kan omgaan met alle andere computers.
het is erg lastig omschakelen naar andere laptops als je teveel persoonlijk instellingen gebruikt.
Vaak heeft zo'n mousepad een stukje software welke rechtsonderin op de taakbalk te bedienen is. Hier kan je het apparaat meestal ook uitschakelen met een vinkje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij mogen die dingen afgeschaft worden, echte muis werkt veel beter. Wel handig als er echt geen muis te vinden is maar je hebt nu ook mensen die alleen nog maar zo'n pad gebruiken, en dan mag ik problemen oplossen op zo'n laptop.