Hoe zet ik het touchpad van mijn laptop uit?

De originele sneltoets werkt niet want ik heb mijn OS schoon geinstalleerd. Die herkent de fn toetsen op mijn laptop niet. Ook kan ik nergens verder functionaliteit of opties voor het touchpad vinden, maar hij werkt nog wel.

Ik heb een ASUS laptop met Win7.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je zal dan eerst de driver en de software van de touchpad moeten installeren deze staan op de site van Asus klik ondersteuning aan en dan downloads en zoek op jouw laptop. Daarna kan je hem pas uitzetten zonder dat je een externe muis ook uitschakelt.

Toegevoegd na 24 minuten:
Als dat niet werkt kan je ook je laptop openschroeven (waarschuwing: das niet makkelijk) en het verbindinkje van de touchpad lostrekken, meestal zon flinterdunne aansluiting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je niet al software en driver voor je touchpad hebben voor die het zowiezo doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet perse, in principe is het hetzelfde als een muis, die zijn ook altij plug and play.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat hoeft niet, aangezien windows 7 automatische ondersteuning biedt aan invoerapparaten als muizen en toetsenborden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar moest ik plots ook aan denken idd. Heb even gegoogled en heb de juiste drivers gevonden. Nu heb ik ingesteld dat het touchpad non-actief wordt als er een usb muis wordt aangesloten. Maar toch bedankt!

Andere antwoorden (2)

op mijn laptop gaat dit via configuratiescherm en dan op muis klikken(wel vreemd, maar je krijgt dan wel opties voor de touchpad)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn laptop is het daarna "device settings" en "disable". Geen zorgen, je kan het later altijd weer aan zetten
Ga met het volgende gratis programma aan de gang. Het enige wat U hoeft te doen is een inlognaam bedenken + een e-mail adres opgeven,om dit super mooie programma optimaal te benutten. Zeker weten,dat het onmiddellijk de juiste drivers vindt van Uw touchpad van de laptop !

http://www.driverupdate.net/

Het programma heet : Slim Drivers. Als U dit programma laat zoeken ,zal het de juiste drivers tonen,waarna U er op clickt om te downloaden. U hoeft hierna verder slechts de wizard te volgen en de rest gaat vanzelf.

Groet:Zoekertje