kan geen verbinding maken met internet!?

mijn laptop is gecrashed, waarna ik er nieuwe windows vista op heb gezet. Nu windows vista er op staat, kan ik geen verbinding maken met internet. Als ik mijn laptop met onze router wil connecten, staat er dat de laptop geen netwerken heeft gevonden.

M.V.G.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Moet je misschien even de wifi aanzetten ?
omdat je er een verse installatie op hebt staat deze wellicht nog uit ?
zie je het ledje van je wifi branden ?
meestal met een toetsencombi fn+ wificoontje ? op functie toets
of wellicht gewoon een aparte sneltoets ?

en anders moet je toch even via draad verbinden en op zoek gaan naar de driver ?
maar ik denk eigenlijk dat je vista compleet met bijpassende drivers al hebt ? via recovery of heb je gewoon een vista cd gebruikt ?
controleer dat eventueel onder apparatenbeheer
als daar geen kruisje of vraagteken bij je draadloze netwerk kaart staat zou het goed moeten zijn
en anders toch even via draad naar de driver zoeken ?
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vermoedelijk moet u uw wifi handmatig even weer aanzetten.
Het zij met een schakelaar of een toetscombinatie.

Kijk ook eens in uw apparaatbeheer.
Rechtsklikken op "computer" en dan op beheren.
U krijgt nu een nieuw venster te zien, kijk in de linker kolom naar "apparaat beheer", klik hierop.
Nu ziet u in de rechterkolom een rij met hardware staan.
Controleer hier of u niets vergeten bent.
Dit wordt aan gegeven met een uitroepteken of er staat ergens "onbekende hardware".
Als er geen uitroepteken staat bij 'netwerkadapters" dan zijn deze drivers in ieder geval goed geinstalleerd.
Mochten er zaken niet goed zijn, dan kunt u deze in ieder geval nog corrigeren.

Meestal wordt er al gauw te moeilijk gedacht en dan word het meest voor de hand liggende gauw over het hoofd gezien.

Succes