Kan ik van android naar windows op een tablet overstappen?

Ik zou graag van android naar windows overschakelen omdat in android te veel vaste apps van google zitten en deze niet te verwijderen zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Gaat er om wat voor processor er in jouw tablet zit (intel kan bijv. wel Windows op) en ook of de specificaties vd tablet Windows op kan draaien.

In het ergste geval kan je er Windows RT op zetten, maar dan heb je eigenlijk hetzelfde probleem (nl. dat je niet alle apps kan installeren).

Het beste is een om een tablet te kopen waar Windows al op staat of in het ergste geval er op staat dat het compatibel is voor Windows. Zo weet je zeker dat de hardware ook Windows kan 'aanspreken'.

Als je een hobbyist bent en daar alle tijd voor hebt en het niet erg vind als je tablet niet meer werkt, is het zeker het proberen waard om uit te zoeken of Windows er op kan en het er ook op proberen te zetten.

Als je op 'safe' wilt spelen en z.s.m. wilt 'Windows-en' op de tablet omdat je dan onthand bent als het niet werkt, raad ik je het af. Wat je dan hooguit kan doen is de documentatie lezen van deze tablet of er ergens staat dat het mogelijk is om Windows er op te zetten (als er nergens staat dat het mogelijk is, dan is het meestal onmogelijk).

Let er wel op dat de evt. garantie zou kunnen vervallen als je er een andere besturingssysteem op zet (vaak staat er in de algemene voorwaarde of garantie een zinnetje als 'als je er software op zet wat negatieve invloed zou kunnen op de werking van de hardware, dan vervalt de garantie'). Maar dan niet in jip-en-janneke-taal, haha. Tenzij ze er een stickertje op plakken dat het compatibel is met Windows, dan is het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het probleem met Windows RT is dat deze niet los verkrijgbaar is. Deze komt enkel voorgeïnstalleerd mee op tablets/convertibles.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon goed.

Andere antwoorden (1)

Nee in de regel kan dat niet. Als je apps echt kwijt wil zou je je tablet kunnen rooten.