Is het in Nederland toegestaan om de Windows 7 Home versie zakelijk te gebruiken?

De software zal gebruikt worden voor een maatschap, maar slechts op 1 pc worden geïnstalleerd. Is het bij wet toegestaan dat dit een Home editie is of ben ik verplicht om professional te kopen?
Zelfde vraag geldt overigens ook voor een office pakket..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurijk mag dat, je hebt er niet voor niets voor betaald.

Antwoorden (2)

Als je een licensie hebt dan mag je de software gebruiken, of dat "recreatief" is of professioneel maakt weinig uit.

De verschillende versies zijn gewoon een indicatie voor wat je met de software allemaal kan. Een Pro versie zal meer mogelijkheden hebben dan een home editie.
Maar als jij met een home editie kunt doen wat je moet doen dan zou het gek zijn een pro editie te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat niet zozeer om de versie alswel de bijbehorende licentie. Voor Office 2013 Home Edition geldt de licentie alleen voor thuisgebruik. Je zult dus Office 2013 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen moeten aanschaffen.