Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn netwerkkaart valt steeds uit.

Ik moet dan de laptop opnieuw opstarten en dan kan ik pas via het schuifknopje op de pc de netwerkkaart weer inschakelen. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb Windows Vista.
Dank voor uw reactie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Driver opnieuw installeren door deze te verwijderen in configuratiescherm => apparaatbeheer. Daarna zoeken naar nieuwe hardware.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt als draadloos, dus daarop baseer ik even mijn antwoord.

Als je netwerkberbinding "wegvalt" is het vaak raadzaam een ander kanaal te kiezen op je router... Als je echt de netwerkkaart mist is het waarschijnlijk een driver probleem.

Soms is het ook andere software die niet goed samenwerkt en conflicten veroorzaakt, dan kan MSCONFIG uitvoeren (opstart tab en niet ms services uit) een test optie zijn, als het probleem dan is verholpen ga je stapsgewijs alles weer aanzetten todat je de oorzaak hebt gevonden.

Mogelijk kan ik je beter helpen met meer info... Zoals dus of het netwerk zelf uitvalt of of echt de netwerkkaart is verdwenen, draadloos ja/nee, wat geeft die aan, wat is je IP op het moment dat het niet werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de energie instelling op je usb poorten handmatig op aan zetten i.p.v. energie zuinig waardoor je OS de poorten uitzet.
start==>configuratiescherm==>systeem==>hardware
usb dubbelklikken en daarna alle energie tabjes openen en energie vinkje weghalen.
Zie bijgesloten screenshot

Toegevoegd na 5 minuten:
je kunt bij (wireles) netwerkadapters ook even kijken en zien of er een energie tabje bij zit.
ook daar de energie modus uitzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke

ik denk dat je je netwerkkaart even opnieuw moet installeren
of is je netwerk kaart niet kapot!
want ik heb ook weleens een netwerk kaart gehad die die had ook zulke klachten!

veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding