waarom heeft een laptop geen stuurprogramma's als er geen windows opstaat en je wilt windows 7 installeren?

Categorie = Hardware, Besturingssystemen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar moeten ze dan zitten, die driver(s)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is heel vreemd. Drivers zijn voor een OS geschreven en er zijn er een hoop meegeleverd met een OS (anders zou er weinig werken). Geen OS=Geen drivers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een besturingssysteem is geen hardware...

Antwoorden (2)

Er zijn een soort van 'standaard-drivers'. Maar voor extra functies heb je wel echte drivers nodig. Een besturingssysteem installeren op een oude computer met een USB-toetsenbord, zou moeilijk gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuurprogramma's, of drivers, zijn programma's die de communicatie verzorgen tussen het besturingssysteem(OS) en de hardware. Als er geen besturingssysteem op de computer is geïnstalleerd zijn er dus geen drivers aanwezig omdat deze bepaald worden door het te installeren besturingssysteem. Afhankelijk van welk OS wordt geïnstalleerd kan dus pas bepaald worden welke drivers(versies) er nodig zijn.