hoe kan ik van mijn oude laptop een virtual macine image maken. ik wil graag nog mijn oude programma's houden. en blijven gebruiken.

ik wil graag mijn oude laptop (op mijn nieuwe) als virtuele machine laten draaien. ik heb hier namelijk nog software op staan wat ik niet op DVD heb (meer heb). deze programma's wil ik graag op deze manier blijven gebruiken.

wie kan mij hiermee helpen.

is er een programma wat een image van mijn laptop op een usb schijf kan zetten, en kan openen als virtuele machine.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet een VHD-file maken van je schijf dus. Ik weet dat onder andere de functie 'Complete PC back-up' van Windows Vista dit doet.

Kijk even of hier iets tussen staat wat je eventueel kan helpen: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=VHD+image+creater. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een image maken met bijvoorbeeld VMware, wat bij uitstek geschikt is om Virtual OS te draaien.