Ik heb deze week windows 8 op mijn pc gezet dmv update Microsoft , en ik wil graag terug naar windows 7 hoe doe ik dit?

Ik heb een laptop kant en klaar gekocht met windows 7 erop, nu mocht ik de update doen omdat mijn laptop nog maar net nieuw is. Nu bevalt de windows 7 mijn totaal niet en wil ik heel graag terug naar windows 7 hoe die ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
capthavoc
11 jaar geleden
Er is op dit moment zo weinig informatie op dit gebied dat het trail en error wordt vrees ik
ik vind veel artikelen maar die gaan allemaal over de preview editie
en daarbij gaat het allemaal om een totale herinstallatie van windows 7
maar de echte vraag is, is je serie nummer met de
echte volledig windows 8 voor windows 7 nog wel geldig is ?? nadat je hem hebt geactiveerd?
omdat het om een downloadable update gaat vermoed ik van wel ? Er moet tenslotte een mogelijkheid blijven je systeem te herstellen vanaf cd of herstel partitie
een windows 8 upgrade is niet op cd geleverd dussss .... ? Het probleem is niet zozeer de sofware
maar of je serial nummer nog wel geldig is voor windows 7 als je er windows 8 op hebt gezet en dat hebt geactiveerd maar je kan toch eens proberen een normale systeem herstel proberen naar de dag dat windows 7 er nog op stond
als dat niet lukt is er niet zoveel aan de hand maar verder durf ik het op dit moment niet te zeggen.

Antwoorden (3)

Hmm, dat is een heel gedoe. Wat je zou kunnen doen is dat je je laptop terugzet naar de fabrieksinstellingen. Dan is het wel belangrijk dat je een backup maakt van de data die je er zelf op hebt gezet (foto's, muziek, mails, word bestanden enz).

Je kunt bij het opstarten vaak een knop indrukken waarmee je in een menu terecht komt. Daar kun je kiezen om de laptop te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Hij wordt dan weer precies zoals hij was zoals je hem kocht, inclusief windows 7 dus.

Een minder ingrijpende tip heb ik ook. Je kunt windows 8 ook zo instellen dat het er precies zo uitziet als windows 7. Als je klachten hebt over de prestaties helpt dat niet veel, maar als het gaat om gebruiksgemak heb je dan dezelfde mogelijkheden als bij windows 7.

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens de recensie op nu.nl kan dit, zal eens kijken of ik een linkje kan vinden. Hier het stukje:
"Beide varianten bieden naast het volledig nieuwe ontwerp ook nog de oude omgeving, die als twee druppels water lijkt op Windows 7. Alleen de startknop ontbreekt. "

Toegevoegd na 1 uur:
Via het filmpje kun je in ieder geval zien hoe je vrij eenvoudig een normaal startmenu terug krijgt.

Toegevoegd na 17 uur:
Link 2 is een beschrijving over het aanpassen van het uiterlijk van Windows 8 zodat het meer lijkt op Windows 7. De laatste utility is blijkbaar het beste, en bovendien gratis te installeren (zie link 3). Als je classic shell installeert zit je zo weer met je oude vertrouwde startmenu te werken; benieuwd of dit wel gaat werken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
ik ben wel benieuwd naar die tip
heb je linkje ??? :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja link:-) want ik windows 8 niets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanx voor het filmpje.. maar ik kan rp enabled niet vinden. ik denk dat deze mensen het kunnen vinden op you tube omdat ze andere w8 hebben . toen was die nog niet uit:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, er zijn ook andere manieren. ik voeg nog wat links toe en een korte beschrijving.
Een minder ingrijpende actie is een systeemherstel maken. Dit vindt je in je Startmenu onder bureau-accessoires. Dan kan je je systeem een aantal dagen (of weken) terugzetten. Dit is verder niet van invloed op je documenten en dergelijke. Het maakt alleen de updates ongedaan. Zet je systeem zover terug, dat je een datum hebt VOOR de gedane update. Suc6 :)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat mij niet lukken met de systeem herstel. hij geeft geen eerdere opties aan voor de update.. dus helaas denk dat ik maar gewoon aan de windows 8 moet gaan wennen
MissBiggie
11 jaar geleden
Hmm, dat is vreemd. Hoe oud is die laptop? Hoe lang heb jij hem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
systeemherstel werkt alleen voor een besturingssysteem. met een nieuw besturingssysteem kun je niet herstellen naar het oude met deze optie.
MissBiggie
11 jaar geleden
Dan kan ik de vraagsteller alleen nog een tip geven: Maak voordat je een update installeert eerst een herstelpunt. Dan kan je altijd terug naar het oude ... En bedankt voor de - :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat kan ook niet. je kunt een oud besturingssysteem niet terugzetten met een herstelpunt. je hebt dan een nieuw systeem dus valt er niets te herstellen. het enige dat werkt is een backup maken, bijvoorbeeld een ghostimage. met systeemherstel kun je nooit terug naar een vorig besturingssysteem
MissBiggie
11 jaar geleden
Dat was een algemene tip ......... Ik bedoel daarmee welk gelijk een update van wat dan ook. Dan kan je altijd terug naar de oude situatie van voor de update.
Waarschijnlijk moet je windows 7 opnieuw installeren. Windows zet dan al je ''oude'' bestanden in een map (windows.old) daar kun je ook je bestanden terug vinden. Je hoeft dus niet persé een backup van je gegevens te maken.