Waarom gaat MacBook pro accu snel leeg?

Mijn accu trekt zich ook helemaal leeg als ik mijn MacBook gewoon dicht klap en dus in de sluimerstand gaat. Is mijn accu toe aan

vervanging?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vermoedelijk ouderdom. Probeer accu's niet altijd aan de lader te leggen. Het is ook goed voor de levensduur om de accu regelmatig (bijna) helemaal leeg te laten gaan.

Nee, je accu is niet aan vervanging toe. Wat zeker helpt is het uitzetten van alle draadloze voorzieningen (wifi, bluetooth). Die trekken je batterij snel leeg, zelfs als je MacBook dicht zit.

Ook in sluimerstand blijft een computer stroom verbruiken.

het kan ook zijn dat uw licht van het beeldscherm heel erg hoog staat dat vraagt ook veel accu.

Omdat het een kleinere accu is omdat er meer ruimte voor de harddisk moest plaatsvinden

Je Gaat er niet goed mee om, om hem te optimaliseren moet je hem pas opladen als hij bijna leeg is en er niet meer aan zitten tot hij 100% is. En er NOOIT aan zitten terwijl hij oplaad

Bij Over je mac kun je zien hoeveel oplaadcycli je Mac al heeft gehad. Op een gegeven moment gaat de kwaliteit van je batterij achteruit.

Bronnen:
http://apple.startpagina.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100