Waarom gaat MacBook pro accu snel leeg?

Mijn accu trekt zich ook helemaal leeg als ik mijn MacBook gewoon dicht klap en dus in de sluimerstand gaat. Is mijn accu toe aan

vervanging?

13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (7)

Vermoedelijk ouderdom. Probeer accu's niet altijd aan de lader te leggen. Het is ook goed voor de levensduur om de accu regelmatig (bijna) helemaal leeg te laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je accu is niet aan vervanging toe. Wat zeker helpt is het uitzetten van alle draadloze voorzieningen (wifi, bluetooth). Die trekken je batterij snel leeg, zelfs als je MacBook dicht zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook in sluimerstand blijft een computer stroom verbruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook zijn dat uw licht van het beeldscherm heel erg hoog staat dat vraagt ook veel accu.
13 jaar geleden
Omdat het een kleinere accu is omdat er meer ruimte voor de harddisk moest plaatsvinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je Gaat er niet goed mee om, om hem te optimaliseren moet je hem pas opladen als hij bijna leeg is en er niet meer aan zitten tot hij 100% is. En er NOOIT aan zitten terwijl hij oplaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Over je mac kun je zien hoeveel oplaadcycli je Mac al heeft gehad. Op een gegeven moment gaat de kwaliteit van je batterij achteruit.