Hoe komt het dat mijn prullenbak zo langzaam reageert als ik hem wil legen?

Als ik bestanden open vanaf mijn externe schijf, hoor je hem eerst opstarten en dat duurt even... dat vind ik logisch.

Maar waarom duurt het bij mijn prullenbak zo lang? zelfs als er maar 1 bestand in zit, ben ik zo vier tot zeven seconden aan het wachten voor dat hij opstart en dan nog een seconde of twee voor hij mij vraagt of ik dit ene bestand wel echt weg wil gooien?! ....
En waarom hoor ik hem letterlijk opstarten??? (het aan gaan van stroom, zo klinkt het een beetje...)

Win7 pro, goed onderhouden, geregeld geschoond en gedefragmenteerd.

Het gebeurt ook bij mijn weten alléén bij de bin! En de hele dag. Niet alleen de eerste keer gebruik, maar steeds als ik de prullenbak wil legen via rechtsklik.

Toegevoegd na 1 dag:
* iemand nog ideeen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je mijn computer een tijdje leent, is die van jou (ogenschijnlijk) ineens een stuk sneller ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahahahahah, dat zal vast waar zijn! hahahahaha, maar ik wil alleen maar begrijpen waarom het ding zo langzaam is ten opzichte van de rest! dat vind ik vreemd... vandaar mijn vraag :-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor een systeem je hebt, maar je zou eens kunnen kijken of CCleaner je hierbij van nut kan zijn. dit is een progje waarbij je veel automatisch kan laten verwijderen door het aanklikken. dit progje leegt dan automatisch je prullenbak,je cookies etc. Verder is het zo dat je je prullenbak ook kan uitschakelen maar dan moet je wel regel;matig opschonen.
grtjs
Pieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leest u wel eens toevoegingen? "geregeld gedefragmenteerd".... :-)))
ik doe de ccleaner, de tuneup oneclick maintainance, als ik iets moet deinstalleren doe ik dat met revo en zo heb ik nog een hele waslijst aan onderhoud programma's in mijn onderhoud mapje.... Zodra er maar iets langzaam wordt ruim ik alles op, gooi ik alle cleaners er doorheen en zoek ik alles na wat ik maar kan bedenken.
Doe ik ook nog de defrag, etc...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geeft niks. ;-)
Het moet met iets anders te maken hebben dat die prullenbak zo langzaam opent, maar ik snap er geen moer van... ech nie....

Het beste antwoord

Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap, maar het kan toch dat de inhoud van de Prullenbak opgeslagen wordt op je externe harde schijf? Bij mij is dat in ieder geval wel zo. Je kunt het zien als je in Verkenner rechtsklikt op Prullenbak en kijkt bij Eigenschappen.

Als ik mijn Prullenbak wil legen start hij ook eerst de externe harde schijf op, dat duurt inderdaad een paar seconden. Ik erger me er niet zo aan.

De oplossing is dan natuurlijk om de pc opdracht te geven de Prullenbak-bestanden voortaan op je C-schijf op te slaan. Of en hoe dat kan, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga het direct even uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehm... ik heb vijf prullenbakken zo te zien... op elke schijf één! ..... hmz... nooit geweten, ik zal eens uitzoeken hoe dat zit. Misschien dat ie ze allemaal bij langs gaat, en het geheel zich gedraagt als één of zo. Dat zou dan inderdaad betekenen dat eerst mijn externe schijf op start, voor de prullenbak mij vertelt hoe het zit.... zoiets. Bedankt voor deze info. ik ben weer een klein stapje verder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je even checkt of je Prullenbak-bestanden inderdaad (gedeeltelijk) op je externe schijf worden bewaard, heb je toch het antwoord op je vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt! kweet alleen niet goed HOE dat te checken nog, maar ik ben weer een stap verder.