Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij mijn afgelopen vlucht naar Amerika heb ik 3 uur vertraging gehad. Kan ik een vergoeding krijgen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het beleid verschilt per maatschappij, maar waarschijnlijk wel. Op de site van de maatschappij waarmee je vloog is dan wel een formulier te vinden wat je moet invullen om deze vergoeding te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat denk ik niet, het enige wat je zal krijgen, op zijn meest, is een kop koffie. Drie uur vertraging valt nog mee vinden ze v d maatschappij maar zij zitten dan ook niet te wachten. Pas als je een nacht op het vliegveld zit maak je kans dat ze een hotel betalen en zelfs dat valt tegen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het enige wat je eventueel (had kunnen) kan krijgen is een vergoeding op het vliegveld voor een maaltijd en wat drankjes. verder niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In tegenstelling tot wat er vaak gedacht wordt is er in het geval van vertraging geen recht op een financiële compensatie zoals die er wel kan zijn bij overboeking of annulering van een vlucht. Uitzondering is als u aan kunt tonen dat u door de vertraging schade opgelopen heeft. Eventuele schade zult u moeten kunnen bewijzen en de luchtvaartmaatschappij kan zich beroepen op overmacht indien daar sprake van is.


Bij vertraging kun je alleen recht op 'verzorging' hebben. Jij maakt hier echter geen aanspraak op want de vertraging dient 4 uur of meer te zijn bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer.

Kortgezegd dus: Nee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wordt aanzien als een belangrijke vertraging:

minstens 2 uur voor vluchten van 1.500 km of minder;
minstens 3 uur voor intracommunautaire vluchten van meer dan 1.500 km en voor alle andere vluchten van 1.500 tot 3.500 km;
minstens 4 uur voor alle vluchten in andere gevallen.
De passagiers hebben het recht te worden opgevangen in afwachting van de vlucht (verfrissingen, maaltijden en mogelijkheid tot 2 gratis telefonische oproepen/telexen/faxen/e-mails).

Als het uur van vertrek is voorzien voor de volgende dag, krijgen de passagiers een overnachting in een hotel aangeboden, alsook transport tot op de plaats van overnachting en transport terug naar de luchthaven.

Wanneer het om een vertraging gaat van minstens 5 uur hebben de passagiers de keuze tussen een terugvlucht naar hun plaats van inscheping of de terugbetaling van het ticket (binnen een termijn van 7 dagen) wanneer de vlucht wegens de vertraging nutteloos is geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding