Omdat de ruimte net zo groot is en maar 1 persoon er gebruik van maakt.
1 persoon minder die ook ontbijt, dinert, de bar gebruikt etc etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Per persoon is dat zo, per kamer niet.

Ik zat laatst in een hotel dat € 82 per nacht kostte, voor één persoon (voor dienstreis). Ik heb bijgeboekt zodat mijn partner ook meekon. De hotelkamer dus "ge-upgrade" naar een tweepersoonskamer. Die kostte € 89, dus voor € 7 extra kon mijn partner ook mee.

De kamer was hetzelfde -- de meeste hotels hebben geen eenpersoonskamers, alleen tweepersoonskamers. Het enige verschil in prijs is dus dat een extra persoon ontbijt.

Vandaar dat je per kamer meer betaalt, maar per persoon juist minder.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat bedoelt de vraagsteller natuurlijk ook.
en het antwoord op de vraag is door etab al gegeven.
Om te compenseren,dat er ddor 1 persoon minder geconsumeerd wordt dan door 2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil in prijs ligt hieraan, omdat een 1 persoonskamer in feite een 2 persoonskamer is waarin 1 persoon verblijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een eenpersoonskamer echt duurder zou zijn dan een tweepersoonskamer, zou niemand een eenpersoonskamer boeken. Je moet het dus verhoudingsgewijs zien.
Een fiets is goedkoper dan een tandem, maar een tandem is goedkoper dan twee fietsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo kan het natuurlijk niet waar zijn. Dan huur je toch gewoon een 2 persoonkamer en je slaapt er lekker in je eentje in. Een 1 persoonskamer in een hotel is daarom nooit duurder dan een tweepersoons kamer, zelfs niet bijna even duur.
Wat je wel wilt vragen begrijp ik niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik huurde in Duitsland in mijn eentje een 2-persoonskamer en betaalde de helft van de kamerprijs. Ik krijg de indruk dat je in sommige landen waaronder Duitsland per persoon betaalt en niet per kamer.

Szal.