Kun je saxofoon spelen met een tongpiercing?

Heeft iemand hier persoonlijke ervaring mee? Ik ben benieuwd en geintresseerd. Weet jij het antwoord?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Een piercing brengt enig risico van zenuwschade of littekenweefsel met zich mee en dat kan gevolgen hebben voor je toonvorming en zelfs het einde betekenen van je mogelijkheid om te musiceren.

Antwoorden (1)

In principe well. Je klemt het mondstuk van de sax tussen je lippen waarbij je je onderlip een beetje ondersteunt met je tanden om druk op het rietje uit te oefenen. Je kunt je tong gebruiken voor bepaalde bijzondere geluidseffecten, maar dat zou je dan moeten uitproberen. zie ook: https://muziekmaatje.jouwweb.nl/blaastechniek