Ik heb paars haar door een metalic masker wat bij mijn blondering zat, wat nu?

Ik gebruik deze blondering vaker.
http://www.ah.nl/appie/producten/product/ah807417/schwarzkopf-blonde-l101-platinium-lightener

Hij is nog niet zo lang te krijgen, voor zover ik weet, want hiervoor gebruikte ik altijd een andere. En ineens kwam ik deze tegen.

Dit is de 4e keer dat ik het gebruik, en nu heeft het "anti geel" masker (knal paarse prut) mijn haar paars gemaakt.

Het is me niet duidelijk of dit een verf is. Ik heb het 3 minuten laten intrekken zoals op de verpakking stond, maar nu is het haar dus nog steeds paars achtig. De vorige keren gebeurde dit niet.

Er zit nog een extra zakje bij voor de volgende wasbeurten...deze ga ik dus NIET gebruiken.

Maar ook dat heb ik alle vorige keren gedaan...

Heeft iemand ervaring met dit spul? Of ook ooit zo iets gehad?
Gaat het er nog uit? (Binnen een week)

Ik heb al 4x gespoeld, en nu heb ik de head en shoulders gepakt, dit vadsig in mijn haar gesmeerd, laat maar een uur trekken en dan zie ik wel weer...

Maar als iemand nog iets anders weet.

Ik vind het wel grappig staan, en zelf kan het me geen ene moer schelen, maar mijn baas denkt daar heel anders over, als ik volgende week weer moet werken.

39.6K

Het beste antwoord

Dat paarse spul is zeer waarschijnlijk hele sterke zilvershampoo. Zilvershampoo staat er om bekend de gele gloed uit blond of grijs haar te halen.

Doordat je het waarschijnlijk net geblondeerd hebt, heeft de paarse kleur extra gepakt. Inderdaad het volgende zakje pas gebruiken als je haar weer een opkikker nodig heeft, dus als het een beetje gelig wordt. Wat je voor nu kan doen is: wassen met gewone shampoo en conditioner. Dus geen zilvershampoo, geen speciaal voor blond haar etc. Dan zul je zien dat het metallic kleurtje snel vervaagd. Ik durf te zeggen dat dit binnen een week wel weg is.

Je hoeft dus echt niet naar de kapper om het weer te blonderen. Hier gaat je haar alleen maar stuk van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je hebt gelijk, het is er inderdaad uit gegaan :-)
Paar keer gewassen nog met een zachte shampoo. Ik was ook mooi niet naar de kapper gegaan, die is veel te duur. Behalve voor knippen dan. Kleuren doe ik al heel lang niet meer bij de kapper. Kost mij voor een goede blondering €75,- en ik heb nota bene kort haar!

Andere antwoorden (3)

Je kunt eventueel nog zilvershapoo gebruiken deze spoelt de gloed eruit. ander zul je toch naar de kapper moeren om je haar te laten ontkleuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt die paarse gloed eruit krijgen met Delor sos colour remover light colours.
Eigenlijk is dit bedoeld om verkeerd gekleurd haar te herstellen, maar in dit geval zal het ook werken, omdat het de kleur die je in je haar hebt gebracht eruit te halen, het doet hetzelfde als je haar verven, maar dan tegengesteld, waardoor de kleur weer verdwijnt. Het blond zal niet verdwijnen, omdat je daar kleur hebt uitgehaald, wat er niet vanzelf weer inkomt. Misschien moet je hierna je blonde haar weer wat bijkleuren, met een mooie kleur blond, maar het paarse zal je zeker kwijt zijn. Als je haar geel wordt na het gebruik hiervan, dan kun je er een koele kleur overheen zetten, bijvoorbeeld 9.1 of 10.1. Daarmee haal je het geel uit je haar. Kies niet voor verf, maar voor een semipermanente kleuring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook een optie, contact opnemen met de klantenservice van Schwarzkopf, het telefoonnummer daarvan vind je op de verpakking of gebruiksaanwijzing van het product. De meeste drogisterijen zijn wel zo vriendelijk, dat ze dit even voor je nakijken.
Geen chemische middeltjes meer alsjeblieft
gewoon je haar wassen en een goede shampoo 10 minuutjes in laten werken en je haar uitspoelen met kamillethee of bier......
Succes en welkom bij de wondere wereld van de mislukte haarkleurtjes