hoevaak je haar laten knippen als je het langer wilt laten groeien?

Ik wil graag mijn haar langer laten groeien. Hoevaak moet ik het dan bij punten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Als het goed in model geknipt is en je borstelt het dagelijks, hoef je het pas over een maand of zes bij te punten. Haar groeit gemiddeld een centimeter par maand, dus als je eerder gaat groeit het nooit op de gewenste lengte. Trouwens, gezond haar hoef je eigenlijk niet bij te punten, gezond haar splijt niet.
8 jaar geleden
Van knippen wordt je haar niet langer, om het te laten groeien kun je het dus beter niet laten knippen. Knippen heeft als voordeel dat de gespleten, droge punten en beschadigde haren/punten worden geknipt, waardoor je haar er voller en gezonder uitziet. Het haar ziet er dus wel mooier uit als je eens in de 6 tot 8 weken laat knippen, maar het wordt sneller lang als je het niet laat knippen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nooit, werkt het best.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet veel knippen, wat ik doe het goed verzorgen met een goede shampoo van L'oreal en dagelijks een paar keer borstelen met een niet al te harde borstel om de los zittende haren er uit te halen. Ik laat het eens per half jaar de dode punten knippen tot dat ik weer een mooie volle onderkant heb.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je je haar nooit knipt blijft het natuurlijk groeien en word het niet korter. Maar dode punten zijn niet heel mooi. Het beste is gewoon om het te laten knippen wanneer er dode punten zijn. Als je je haar snel wilt laten groeien kan je castorolie, ook wel wonderolie, gebruiken. Deze olie is te koop bij Holland & Barret (dat is 'Holland & Barret' samen met het voormalige 'De Tuinen').
Smeer een beetje van deze olie iedere avond in je haar en spoel het er 's ochtends weer uit (met shampoo). Het gaat sneller groeien; dit verschil kan te zien zijn vanaf 2 weken tot 2 maanden bij gebruik. Als je een allergische reactie krijgt spoel het dan onmiddellijk uit en stop met het gebruik ervan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
serieus, werkt dat echt? Kan het haast niet geloven.