Hoe kom ik van die velletjes af bij mijn nagels?

Ik heb mooie lange nagels. Maar naast mijn nagelriemen ontstaan steeds van die losse velletjes! Hoe komt dat en hoe voorkom ik het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Koop cuticle remover of oil en breng dit op de nagelriemen aan met het kwastje, masseer in en duw de nagelriemen terug met een bokkenpootje, binnen de kortste keren zijn je nagelriemen weer hersteld.

Toegevoegd na 37 minuten:
Je voorkomt de velletjes hiermee ook, dus minstens 1 keer per week blijven gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit van gehoord! Ik wist niet dat er een product voor was! Thanks

Andere antwoorden (1)

Wanneer je kloofjes in je vingers hebt kan dit verschrikkelijk pijnlijk zijn. Een kloofje is een klein barstje in je huid en kloofjes komen met name voor in de vingertoppen. De vingertoppen zijn heel gevoelig, waardoor zo'n kloofje erg veel pijn kan doen. Vooral wanneer je meedere kloofjes in de vingers hebt, is dit erg vervelend. Deze kloofjes ontstaan vaak bij mensen die een droge huid hebben en het ontstaat onder invloed van kou of door veel met de handen in het water te zitten. Bijvoorbeeld bij mensen die veel schoonmaken.
Naast last van kloofjes kan men ook last hebben van velletjes aan de zijkanten of onderkant van de nagels. Veel mensen hebben dan de neiging op de velletjes te bijten of deze eraf te trekken, waardoor wondjes ontstaan. Wanneer hier een ontsteking bij komt, dan krijgt men een pijnlijke en kloppende vinger. Velletjes langs de nagels kunnen ontstaan door een droge huid of door bepaalde verzorgingsproducten die je gebruikt. Bij voorbeeld door het gebruik van een bepaalde crème waar jouw huid niet goed tegen kan. Het kan zijn dat je ineens last krijgt wanneer je overgestapt bent op een ander product.

Wat te doen tegen kloofjes en velletjes aan de vingers?
Er zijn verschillende producten verkrijgbaar die resultaat kunnen geven bij kloofjes. Misschien is het even uitproberen wat voor jou het beste helpt. Er is een aantal middeltjes op de markt waar je de handen mee kunt insmeren.
Uierzalf. Uierzalf is verkrijgbaar bij de drogist.
Grafietzalf van VSM, verkrijgbaar bij de drogist.
Purol, verkrijgbaar bij de drogist.
Klovenzalf, verkrijgbaar bij de apotheek
SOS handcrème van Nivea, verkrijgbaar bij de drogist
Gewone vaseline
Olijfolie
Norwegian Formula Handcrème (verkrijgbaar bij de drogist, ook ongeparfumeerd)
Het beste is om de handen of vingers voor het slapen gaan in te smeren en daarna te bedekken. Trek handschoenen aan na het insmeren. Bij de apotheek zijn dunne katoenen handschoentjes te koop, die prettiger zijn dan een paar wollen wanten. Vind je het lastig om te slapen met handschoenen aan, dan kun je ook de vingertoppen waar je kloofjes hebt inwikkelen met wat verbandgaas.

..