hoe moet ik tegen mijn kapper zeggen ik wil weer na bruin vind dit niet mooi ?

ik ben dinsdag dus na kapper geweest ze heeft mij van bruin na blond geverfd is nu helemaal geel oranje wit geworden ik zou morgen na der toe gaan omdat ze zei kom vrijdag maar dan doen we blondwassering eroverheen , maar ik heb me bedacht ik wil gewoon weer een egale kleur gewoon weer na bruin .vind dit echt niet mooi

hoe moet ik dat tegen der zeggen heb er 80 euro voor betaald help me aub !

Toegevoegd na 8 minuten:
kan ik het ook zelf doen zoja hoe en welke kleuren

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp, is de behandeling van de kapper mislukt: Je had blond gevraagd en je kreeg geel/oranje/wit. Nu gaat ze er vrijdag een blondwassing overheen gooien, om het goed te maken. Vergeet niet dat het JOUW haar is, en dat de klant koning is. De kapper heeft al een fout gemaakt met je haar. Jammer maar kan gebeuren. Als jij morgen bij haar komt, vertel je haar dat je nogal geschrokken bent van de manier waarop je haar heeft gereageerd op de verf (met als bedoeling blond). Dat je daarom hebt besloten dat je niet meer gaat kiezen voor blond. Je gaat haar morgen dus de opdracht geven om je haar bruin te verven, en niet blond. Hoe je dat doet? 'Joh, dat het verven fout is gegaan kan gebeuren, we zijn allemaal mensen. Maar ik ben wel erg geschrokken van de manier waarop mijn haar heeft gereageerd op de verf. Daarom heb ik besloten dat ik mijn haar bruin wil hebben en niet meer blond. Dus, ga je gang.' Toegevoegd na 2 minuten: En dan nog even dit: Ik kan me niet voorstellen dat jouw kapper gaat zeuren over die 80 euro, omdat jij een ander kleurtje wil dan je oorspronkelijke keuze. Dat je nu voor bruin kiest, komt door een fout die door de kapper gemaakt is, vergeet dat niet! Bovendien zal het de kapper worst wezen of ze jouw haar nu blond, bruin, zwart of rood gaat verven. Het komt financieel op hetzelfde neer.

Je kunt er naar toe gaan en zeggen dat je je geld terug wil. Je hebt ten slotte om blond gevraagt en voor betaald, dus dat MOET je dan ook krijgen ook. Als hij geen geld terug geeft, mag je best eisen dat hij alsnog doet waarvoor je betaald hebt. Blond maken dus ;)

Jij bent de klant, als jij niet tevreden bent moet zij het gewoon goed maken zonder extra kosten of het geld terugbetalen. Je mag er gerust wat van zeggen. Ik snap wel dat je dat lastig vind. Ik ging ooit ook naar de kapper er kreeg ook niet waar ik om gevraagd heb, maar had er wel mooi 90 euro voor betaald! (belachelijk veel geld, ik doe het tegenwoordig altijd zelf, dan ben ik voor 20 klaar met blonderen en verven). In ieder geval, hoewel ik eigenlijk ontevreden was ging ik toch niet terug. Dat is een slecht idee! Je bent niet tevreden met je kapsel en je bent ook nog eens een hoop geld kwijt. Gewoon teruggaan en zeggen wat je wil of je geld terug vragen.

Om zelf een goede kleur te kiezen, heb je wel wat kleurkennis nodig, veel mensen noemen hun donkerblonde naar bruin, de kans is dus groot dat je spijt krijgt van je eigen kleurexperiment. Ga terug naar de kapper, vertel dat je niet tevreden bent en dat je blond achteraf niet mooi vindt, vraag ze samen met jou een kleur te kiezen met behulp van kleurstaaltjes, waar jij tevreden mee bent en laat ze die kleur erin zetten. Het kost de kapper echt niets om van kleur te veranderen, dus betaal ook niets bij, een goede kapper heeft graag tevreden klanten en zal daar moeite voor doen, het is al schandalig dat jij met een kapsel dat niet naar je zin is, naar huis bent gestuurd. Houdt dus voet bij stuk dat dit naar jouw zin opgelost moet worden, als het je zekerder maakt, neem dan iemand mee om je te steunen.

Ja. Je zou het er thuis op kunnen gokken dat het lukt. Maar je hebt voor een drastische kleurverandering gekozen dus is het niet echt een goede idee. Bovendien heb je nog een behandeling van je kapper tegoed. Het verven is niet gelukt en nu wil je het zekere voor het onzekere nemen en je eigen bruine kleur terug. Je kapper doet dit wel. Tenminste als hij zijn klanten volgens de norm 'klant is koning' handhaaft. Je hebt recht op een fatsoenlijke kleur. Na zijn eerste blunder dient hij hiervoor te zorgen. De meeste kappers zullen dit probleemloos doen.

Jij hebt als consument recht op waar voor je geld. Als jij met een bruine kleur de kapperszaak binnen kwam en om blond vroeg en de kapper heeft gefaald, kan je 2 dingen doen. Of je geld terugkrijgen en het zo laten. Of de kapper de kans geven om het te herstellen ( meest gebruikelijk)- tenzij het verknipt is ofzo... Of jij daarvoor groen paars of wat voor kleur wilt is iets wat je met je kapper kunt overleggen. Je zou kunnen zeggen: Sorry ik ben heel erg geschrokken. Ik wil ook geen troep meer in mn haar ( verf) en zil het graag terug zoals het was., In mn eigen bruine egale kleur. Zoals ik binnen kwam. Daar zijn kappers ook voor verzekerd. En uiteindelijk willen ze een goede naam houden en zullen ze je als klant terug willen. Als het nou groen met paarse stippen wordt, zet er dan even een fotootje bij ofzo ;)

Als je heel graag wel blond haar wil, kun je zilvershampoo gebruiken, dat wordt het minder geel/oranje, je kan natuurlijk ook altijd terug naar de kapper. klant is koning

zo dat is wel minder ja! Denk je een leuke haarkleur te hebben word het gewoon oranje. Zou gewoon je kapper ff bellen en vertellen dat het oranje is geworden terwijl je het blond wilde. En anders kan je altijd nog naar een andere kapper gaan maar dat zijn weer extra kosten he. of zelf verven is ook nog een optie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100