heb ik droog haar?

als ik een staart in doe is mijn haar rond mijn hoofd binnen de kortste tijd aan het pluizen als een gek. Het zit nog wel naar achter maar er springen heel veel haren omhoog en mijn hoofd word 1 pluizenbol. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Pluizend haar ontstaat door droog en/of beschadigd haar. Navolgend is beschreven wat de mogelijke oorzaken van pluizend haar zijn en wat je eraan kunt doen om het te voorkomen.
Teveel warmte toevoeren
Door het verkeerd gebruik van een stijltang en een te hete föhn kun je je haar beschadigen. Een te warme stand droogt je haar eveneens uit waardoor het kleur en glans verliest. Gebruik daarnaast bij het wassen niet al te warm water.
Haarverzorgingsproducten met alcohol
In sommige haarverzorgingsproducten zit alcohol. Alcohol droogt je haar uit waardoor het pluizen kan worden veroorzaakt. Het is dus raadzaam producten zonder alcohol te gebruiken.
Kunststof kammen en borstels
Gebruik bij voorkeur geen plastic kammen en borstels. Deze maken je haar statisch en daardoor kan het gaan pluizen. Gebruik daarvoor een borstel met natuurlijk haar en een kam van kunsthars of hout. Deze verwijderen klitten
zonder het haar statisch te maken.
Dus ja, je hebt waarschijnlijk droog en/of beschadigd haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ken ik heel erg goed, ik was ook een pluizenbol, maar mijn beste vriendin is kapster en zij heeft mij aangeraden mijn haar te gaan voeden, je kan vitamines te kort komen in je haar, vitamine E is naar mijn weten heel belangrijk.

Maar ik heb mijn haar nu heel gezond, mijn kapster heeft mij aangeraden om een complete haarverzorgingslijn te kopen, ik heb gekozen voor nivea, dan shampoo, conditioner en het belangrijkste een masker, allemaal van hetzelfde merk. Nivea heeft een heel fijn haarmasker met blauwe rijst korrels erin. Shampoo 1 minuut laten intrekken, Conditioner 2 a 3 minuten laten intrekken en het masker (staat 5 minuten.. te kort) 10 minuten laten intrekken en goed uitspoelen. ik heb toen diamond gloss gepakt, maar later ben ik overgestapt op intense repair.

Als nivea niet werkt kan je ook altijf kiezen voor schwarzkopf repair rescue, deze is iets duurder maar heel erg goed.

Maar het komt erop neer dat je echt dezelfde prodcut lijn het beste kan gebruiken en het is heel belangrijk om elke week je haar een masker te geven, dat voedt verschrikkelijk goed en je hebt ook sprays die je kan gebruiken voor als je haar droog is, maar ga eerst een maand tot 6 weken echt standaard om de dag je haar wassen met bijvoorbeeld nivea intense repair shampoo, conditioner en daarna een masker.

Tip.. als je je haar gaat doen, stijlen of krullen zetten gebruik dan echt een spray die je haar repareert, stijlen, krullen en verven maakt je haar kapot, dus dan moet je echt goede verzorging geven. Door één lijn te kiezen heb je in alle producten dezelfde vitamines en voeding zitten, zo wordt het continu op dezelfde manier gevoed, masker niet vaker dan twee keer per week, één keer moet voldoende zijn!

Hopelijk heb je hier wat aan!