Je mag alles doen met je haar wat je zelf wil, maar verstandig is het niet om geblondeerd haar te föhnen, als je dat toch wil doen, gebruik dan een heatprotector en zet je je föhn op de koudste stand, gebruik een plastic of houten kam of borstel met grove tanden nadat je je haar hebt verzorgd met een cremeverzorging. Zorg ook dat je je haar wast met een shampoo bedoeld voor beschadigd haar en gebruik na het wassen een cremespoeling. Gebruik eens per week een hydraterend masker. Haar dat ontkleurd/geblondeerd is droogt snel uit, waardoor het sneller breekt en pluist, daarom kun je het beter aan de lucht laten drogen en pas kammen en borstelen als het droog is, als het nat of vochtig is, is het minder elastisch waardoor het haar veel kwetsbaarder is, dan het is als het droog is. Zorg ook dat je je haar tijdens zonnige dagen beschermd tegen de zon.
Al deze producten zijn er voor iedere portemonnee te vinden, informeer eens bij de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ik heb het al best vaak gedaan, maar mijn haar is niet uitgedroogd of gebroken. Maar superdeduper bedanktt ik zal het zeker voor de volgende keer gebruiken!

Andere antwoorden (2)

Ja ! Waarom niet , ja wel wat voorzichtiger misschien . Klit het ? Of voelt het droog ? Ja dan heel voorzichtig niet aan trekken dan breekt het af . Hoe dan te handelen : gebruik dan nu shampoo voor droog en chemisch beschadigt haar en gebruik een crème behandeling of masker na het wassen . Voorzichtig uit kammen evt met crème er nog in met lauw water uitspoelen dn weer voorzichtig uit kammen en dan föhnen maar . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja natuurlijk. Je haar föhnen betekend niet dat de kleur eruit gaat. Föhnen is wel slecht voor je haar, dus ik zou dat sowieso niet aanraden. Wat ik wel aanraad, voor je blonde highlights, is om zilver vitaliteit shampoo te gebruiken. Bijvoorbeeld van Guhl (heeft een paarse kleur). Die shampoo zorgt voor kleurbehoud en gaat een gloed of vervagingen tegen.